acasadipia

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Pia - 30 april 2012 20:10

I dag har det varit en riktig pyssel dag. Jag började med att sy ett kuddfodral till barnens stora kudde. Blev fin tycker jag, man ska kanske studera så noga vid dragkedjan.

 

Vi hade barnens kusin Oliver här i dag. Han var med och pysslad med balonger, tidningspapper och tapetklister.

 

Nu ligger de på tork tar nog ett par dagar. Sedan ska dem målas. Vi får se hur de blir när de är klara. Roligt hade vi i allafall. Kladdigt blev det men det gick lätt att torka av.

 

När jag hade tapetklister fixade jag även mina inköpta tidningssammlare från Ikea. Satte lite tapett på dem. De är inte riktigt klara ännu. Lite finlir bara så är de klara. Ska ha mina pysseltidnigar i dem.

 

Var i väg till syaffären för att köpa kantband men de hade så bred som jag ville ha så jag fick lov att köpa lite svart lakansväv och göra egna kantband. Har nu pressat dem. I morgon hoppas jag de sitter fint på lapptäcket.

 

Tussan var jag tycker det är roligt att pyssla. Vet inte fall min make tycker det är lika roligt att jag gör det. Har ju hunnit varit ute med maken, barn och kusin oxå. Vi tog en mellis på gården. Nu ska jag erkänna jag tog en surdegsbräck med lite smör på till mitt te. Den var underbar. Nu ska jag försöka hålla mig till helgen. Men det är väldigt svårt att göra det när övriga i familjen äter bullar, kakor, chips, potatisskruvar och smörgåsar. Det är mycket lättar när man är på jobbet än hemma i flera dagar och se dem äta allt detta..


Det blir ingen brasa för oss i år. Barnen sover och de tänder inte brasan förrän vid halv tio-tio. Vi får se hur det blir nästa år i fall de årkar hålla sig vakna. Det verkar bli en fin kväll.


Ha en trevlig Valborg!   (Bilden har jag lånat från goggels clipart)

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards