acasadipia

Alla inlägg den 25 april 2012

Av Pia - 25 april 2012 21:28

I bland är det svårt att komma på någon bra rubrik som talar om vad man skriver och känns spännande så man går in på bloggen. Jag får skriva lite innan jag sätter rubriken i dag.


I morse gjorde jag som i går ett cykelpass. Måste säga jag hade verkligen ingen lust men gjorde det ändå. Känner mig verkligen stolt över mig själv.


Var och hjälpte till på ett lunchseminarium i dag "Är rättvisan rättvis?" lärde mig att alla har fördomar fast man tror att man är fördomsfri. För vi dömer med det undermedvetna. Intresant tycker jag. Undrar hur mycket som det undermedvetande styr oss egentligen.


Ännu en kollega går i pension. Var på avtackning i dag efter och tackade nej till vin och tårta. Jag är benhårt med mig själv just nu. I morgon ska jag på en avtackning. Snart har alla som jag har känt senaste 15 år slutat. Visst jag har haft många kollegor men en del är speciella som man kan ringa till när man behöver råd och sådan.


Ikväll har jag och barnen varit ensama för maken är på Judas Priset. Han hade gräddat pannkakor till baren och jag tog en lite köttbulla och grönsaker. Jag lät sitta framför TV och bada fötterna. Det var väldigt uppskattat. När dem var klara så tog jag själv ett fotbad. Nu känns fötterna fräscha. Efter barnen hade lagt sig så såg jag två avsnitt av "Grey's Anatomy" som jag hade spelat in. Spelade in dagens avsitt och tittade istället på "Berg flyttar in" och kalla fackta".


Har gjort klart mina inbjudningar, Ska sända i väg dem i morgon. Så efter helgen så lägger jag ut bilder på dem.


Nä nu ska jag gå och lägga mig. Behöver läsa ut boken så jag kan börja med nästa bok som jag fick i dag från Riksdagens biblioteket. Tyvärr är det kort lån på den. Endast två veckor. SÅ det får bli snabbläsning.


Sov så gott!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards