acasadipia

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Pia - 18 november 2011 18:22

Jag har bakat allt utom drömmarna nu. Finskapinnarna blev inte så snygga, jag hoppas att de blir goda i allafall. Bullarna blev godkännda av make och barn. Muffisarna har jag inte tagit kort på ska kladda på något på toppen på de först.

     


Gjorde lite fredagsmys Smottie med skogsbär. Barnen uppskattade det och kom av sig att ät chipsen.


I morgon är det barnkalas som står på planeringen. Fyra små barn med föräldrar kommer och fikar i två intensiva timmar. Maken flyr fältet med Joakim och en kusin till Lek och bus i Upplans Väsby. Vi fick den fina tårta levererat till dörren i dag. Kommer bilder på den i morgon!


Sitter nu med barnen och titta på minimellis, uppvärmning för Idol i kväll.


  

Av Pia - 18 november 2011 09:53

I dag är det fredag och sista dagen på sjukskrivningen. Jag ska bara gör sånt jag tycker om i dag. Jag ska BAKA. Kanelbullar, finskapinnar, muffins och om jag orkar vanliga drömmar.


En del tänker väl men hallå ta det lungt du är ju sjukskriven, men jag tycker verkligen om att baka så det är inte jobbigt. Det som är tråkigt väntar tills i morgon förmiddag då hela familjen är hemma. Sedan så passar jag på att baka när någon i familjen fyller år. David fyller tre på söndag och i morgon ska han ha kalas för sina dagis kompisar (4st med föräldrar). Så jag hinner nog inte skriva mer just nu ska BAKA. Ska försöka sätta in några trevliga bilder på bakverken sedan.


Ha det

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards