acasadipia

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Pia - 11 november 2011 11:00

Nu har mormorsrutfilten klar. Jag struntade i den blå kanten. Började men de såg inte bra ut.


 

David har gjort en så fin målning eller hur?

 

Här är pärlpattorna.

 

Kom hem vid sex-tiden i går och då såg köket ut så här. Det positiva med det är att herrarna i allafall ställt tallrikarna på diskbänken i stället för att låta de stå kvar på köksbordet. För information så gick det hur lätt som helst att sätta ner disken i diskmaskinen,   den var urplockat.


För att protestera lite så lät jag det stå kvar på diskabänken och stoppa ner min diska tills i morse då jag gjorde ett ryck. Det tog en kvart att göra det och det mesta gick att ställa ner i maskinen. Kände mig lite barslig när jag gjorde det, men någon gång skulle det vara kul att komma hem utan att man behöver fixa disken.

 

När jag kom hem höll mina söner på att pyssla för fult Joakim gjorde armband och David höll på med maxi-pärlor som även Joakim hakade på strax innnan läggdags. Så här fina blev dem, men dem strycker vi inte, så de får göra nya i kväll.

   

Det verkar vara en tung dag i dag för mig. känner mig nere vet inte vad jag ska hitta på som gör mig glad. Men jag har satt en surdeg det blir man ju lite glad av. Funderar på om jag ska baka några kakor till Davids kalas nästa vecka. Vi får se. Snart är det dax att göra lunch. Tänkte pannera en torskbit och ha räkor och grönsaker till. Jag passar på att äta fisk när jag är själv för resten av min familj gillar inte fisk.


Vi hörs senare


Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards