acasadipia

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Pia - 4 november 2011 19:15

Måste bara visa vilka fina baguetter jag har bakat. De är de bästa baguetter jag har bakat hittills.


 

Jag ser att på bilden ser de lite bleka ut men i verkligheten ser de ut som de ska göra gyllende   

Av Pia - 4 november 2011 16:16

När man titta ut på balkongen står det två gubbar på den och lyser den ena ser lite farlig ut och den andra bara söt.

 

  David ville inte att hans gubbe skulle se farlig ut

  Joakim vill att hans skulle se lite farlig ut.



Håller på att bakar surdegs baugetter degen har jäst jätte bra se själva

 

Jag börjar bli riktig dukig på surdegen nu. Det har varit några försök innan det börjar lyckas, så ni som just har börjat med surdeg ge inte upp det funkar till slut om man har tålamod.


 

Det blev lite fel när jag hade gjort raderna så rutor som är lika kom brevid varandra men detta är ju min första filt så man ha lite förståelse att den inte blir perfekt. Sedan gjorde jag fel och gjorde halvstolpar i stället för vanliga stolpar men det funkar ju ändå bara man gör lika på alla rutor.


Så här ser mormorsrut-projektet ut, det ska bli en rad med rutor runt hela innan den är klar, sen funderar jag på om jag ska virka en blåkant runt hela filten. Det är Joakim som ska ha den så den kommer nog mest användas till kjorna han bygger nu. Efter detta projekt ska jag nog vila mig från mormorsrutorna innan jag börjar med något nytt rut-projekt.


I morgon åker jag och Joakim på Syfestivalen. Vi ska ha jätte mysigt. Hoppas att man inte förköper sig bara. Det gäller att hålla i pengarna och bara köpa det man verkligen vill ha och inte en massa bra att ha saker.


I kväll är det Idol. Har denna vecka inte ens kollat vilket tema det är i kväll. Har varit förskyld så jag har inte orkat kollat upp det, så det ska bli en spännande överaskning. Jag håller fortfarande på Molly men båda Amandorna är kanon bra oxå.


Min make har tydligen en nostalgi trip i musik på den andra datorn. har höra att han spelar bl.a E-type, Heart och Dileva. Mycke 80-tal alltså


HA DET!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards