acasadipia

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Pia - 14 november 2011 20:12

Jag kom faktiskt ut på en promis i solen i förmiddags. Det var jätte skönt. Det har även blivit två sorters kakor bakade också. En underbar spa dusch i min ensamhet. Hann även titta på en film jag hade sspelat in för länge sedan "Marley och jag"  smat lite broderi. En skön dag alltså. Redo för jobbet i morgon.


Hoppas att den bra energin som är i mig nu håller nu. Håll tummarna så är ni snälla. Jag vill känna mig glad och ha en mass energi i kroppen nu. Det har varit för lång tid åt andra hållet. Men har lite att se fram emot, Davids kalas, en 80-tals fest och sit men inte minst JULEN. Julfesten på jobbet är också något att se fram emot. Jag har börjat funderat på vad vi (läs barnen och jag) ska hitta på för pyssel att göra. Jag blev väldigt glad när mina syskonbarn kom med hemgjorda julklappar, så vi kanske ska fixa några julklappar. Vi får se.


Här kommer bilder på kakorna som jag ahr bakat. För information så har jag inte smakat på dem ännu.

  Chokladdrömar

  Jordgubbsgrottor (som hallongrottor fast med jordgubbssylt)



Av Pia - 14 november 2011 08:56

Vad tomt det blir när man har läst ut en bok. Läste ut "En dag" av David Nicholls nu på morgon. Och nu är det så tomt utan den. Har inte kollat i bokhyllan vilken bok som står på tur. Även när jag har gjort klart ett handarbete så känns det tomt innan man börjar med en ny. Det kanske är för man går in så mycket i det man gör/läser. Det känns bra men tomt.


I dag tror jag är en bra dag för mig kroppen känns skön och knoppen känner sig glad. Hoppas att det håller i sig. Nu skiner solen in genom de smutsig fönterna så man kanske får för sig att ta en promis i solen i dag. Eller så om det slår lite slint så kanske jag tar och tvättar fönstrena så solen verkligen kan skina in. Vi får se vad som händer i dag Ska i alla fall ta hand om mig själv.


Ha en bra dag!  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards