acasadipia

Alla inlägg den 21 november 2011

Av Pia - 21 november 2011 21:39

Ännu en dag har gott. Orkade gå upp när klockan ringde så jag snozade ett bar gånger så jag kom upp 25 minuter senare gjorde ingenting hann med allt i allafall. Det berode nog på att barnen var duktiga och kla sig på morgonen.

David har var lite ledsen i morse på grund av saknaden av napparna. När vi kom hem så sa han att han snaknade sina nappar. Lilla plutten. När jag stog vid diskbänken och höll på med disken så sa

David (han satt vid köksbordet): Mamma du är tjock.

jag svarade: tycker du att jag är tjock?

David: Jaaa.

jag:okej, jag som tycker jag har blivit smalare

David: mmm.

Så man kan undra vad han menade. Han kanske har hört någon säga att någon var tjock så han testar orden på mig eller så kanske han menar att jag har ändras på något sätt och kännde till ordet tjock. Han log hela tiden så det var nog inget dumt sagt.


Håller på att göra en halstub med enav mina stickringar. Det går riktigt snabbt. Det är första ordentliga sak jag gör på stickringarna jag köpte på symässan.

Sätter in en bild på dem så ni förstår vilka ringar jag pratar om:    

Gjorde två mössor till Joakims nallar när jag testade dem.


Nog bäst jag går och lägger mig nu för jag måste gå upp när klockan ringer i morgn.


Natti, natti 

Av Pia - 21 november 2011 21:39

Ännu en dag har gott. Orkade gå upp när klockan ringde så jag snozade ett bar gånger så jag kom upp 25 minuter senare gjorde ingenting hann med allt i allafall. Det berode nog på att barnen var duktiga och kla sig på morgonen.

David har var lite ledsen i morse på grund av saknaden av napparna. När vi kom hem så sa han att han snaknade sina nappar. Lilla plutten. När jag stog vid diskbänken och höll på med disken så sa

David (han satt vid köksbordet): Mamma du är tjock.

jag svarade: tycker du att jag är tjock?

David: Jaaa.

jag:okej, jag som tycker jag har blivit smalare

David: mmm.

Så man kan undra vad han menade. Han kanske har hört någon säga att någon var tjock så han testar orden på mig eller så kanske han menar att jag har ändras på något sätt och kännde till ordet tjock. Han log hela tiden så det var nog inget dumt sagt.


Håller på att göra en halstub med enav mina stickringar. Det går riktigt snabbt. Det är första ordentliga sak jag gör på stickringarna jag köpte på symässan.

Sätter in en bild på dem så ni förstår vilka ringar jag pratar om:    

Gjorde två mössor till Joakims nallar när jag testade dem.


Nog bäst jag går och lägger mig nu för jag måste gå upp när klockan ringer i morgn.


Natti, natti 

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards