acasadipia

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Pia - 9 november 2011 20:18

Joakim och jag var hemma i dag. Vi tog lokaltrafiken till Stinsen och skulle till Panduro och köpa farsdag present. Vi kom hem med saker från Panduro och presenter till David men inget till fadern. Jag får fixa det själv i stället. Vi blevlite länge inne på Panduro och sedan hade jag lovat att Joakim att gå in leksaksaffären, och där var vi en lång stund. Så vi orkade inte med att hitta på något åt pappa.


Hemma har pärlorna kommit fram nu ligger några stycken som killarna vill att jag ska strycka åt dem. David håll på med Maxi-pärlor och Joakim som fick välja en ny pärlplatta på panduro (det blev ett hus) håller på med normalstora pärlor. Joakim har kommit på att han kan ju både pärla och titta på TV samtidigt. Det bådar ju gott för fram tiden att ahn kan göra två saker på en gång.  En annan rolig sak som hände i dag var när jag hämtade David på dagis så satt han och två kompisar och gjorde sig fina i håret (för info så har David lite hår), eftersom de är kort håriga fick en fröken ställa upp med sitt hår, Jag frågade lit försiktigt om hon var håröm men som tur var hon inte det. Det såg hemskt gulligt ut i alla fall när de stod och fixade med snoddar, spännen och borstar.


I dag är det dags att pigga upp surdegen för ev. bak på fredag. I morgon ska jag bjuda mitt kansli på baguetterna jag bakade förra veckan. Hoppas de tycker om det och inte blir besvikna att det inte var något fikabröd i stället.


Nä nu ska jag fortsätta men ihop syande av mormorsrutorna.


Ha det

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards