acasadipia

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Pia - 13 november 2011 20:20

Nu är kameran ladda så nu kommer lite bilder på bland annat på mina fantasi fyllda mobil/kamera skydd av mormorsrutor. Efter som jag inte vill att innehållet ska åka ut så virkade jag en liten flärp med knapphål. Den första (den med blått runt) blev knapphålet lit på sidan men det är ju lite charmen med hemma gjorda saker. Har även styckit barnens bälplattor. Den lilla runda blev sidorna olika. Den sidan jag stök på blev åt silver färgad medans den andra blev svar ni får se själva. Det blev inga kakor i dag. Jag hamnade hos min kära vän på en kopp te istället. Man blir glad för mindre. Men jag strök färdig tvätten och har hängt två maskiner tvätt samt är diskbänken fin. Så jag kan baka i morgon istället.


         


Ha en bra kväll!

Av Pia - 13 november 2011 12:07

I dag är det söndag. I vanliga fall brukar vi ha städdag i på söndagar men i daag har vi haft rensar och stryck dag. Peter har renst en massa låder medans jag har stryckit så mycket så jag har fått ont i handleden.


Tusan vad tid går fort. Nyss så var Joakim en liten bebis men nu så ringde han redan i går till sin kusin och frågade om de skulle leka i dag. Idag så gick han över själv till kusinen. (som bor på andra sidan gården). Jädrans vad stor han har blivit. Snart så får man väl inga kramar och gos, men jag ska passa på att kramas så länge han inte tycker det är ok.


nä man kanske ska ta ett ryck och stryka färdigt för att sedan ta hand om disken så man kan baka lite kakor till Davids kalas nästa helg.


Kram på er som läser detta.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards