acasadipia

Alla inlägg den 29 oktober 2015

Av Pia - 29 oktober 2015 08:30

Idag efter jobbet ska mamma och jag åka till Ikea och beställa allt till köket. Det är då spännande.

Rev inte en enda liten bit i går. David gjorde det han såg väldig stolt ut. Han var med mig medans brorsan var på bågskytte. Egentligen var vi hos mamma men vi gick över till mig och hämta lite kläder till Joakim. Passade på att hämta två av pelargonerna till mammas källare. Hon har den lyxen att ha fönster i sitt förråd. Kanon gör pellisar som vill stå ljust och svalt. På vägen över gården såg vi månen så fint över vårat hus (lyset i mitten av bilden)

David tyckte det var spännande att vara ute i mörkret och sa varför är vi ute när det är natt, jag ska ju sova vid sju? Berättade då för honom att klockan bara var sex och den här tiden på året är det mörkt tidigt. Tog en söt bild på honom iallafall.

Tänkte brodera på jobbet men läste inte beskrivningen ordentligt så gjorde hel fel och får repa upp allt. Har tagit med mig garn och virknål så jag kan virka andra sidan till Joakims stora kudde istället. En jätte stor mormorsruta. Så här ser första sidan ut. Räknade ut att det var 44 varv. Så det är lite att ta tag i.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards