acasadipia

Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Pia - 16 oktober 2015 08:40

Nu får ni något att fundera på. Vad menar hon med rubriken? En ledtråd "engelska"

Hittade den här coola katten. Han har varit min favorit sedan jag var liten.

Känner mig taggad idag. Sovit gott, det är fredag och jag får träffa en kär gammal vän i helgen. Och sen så är det snart måndag och då kommer killarna igen.

Om jag hade varit på topp hade jag städat hela lägenheten från topp till golv. Nu nöjer jag mig att röja och städa lite gran där det behövs. Vill ju inte vara helt slut när jag får gäster. Maten är beställd och kommer i kväll.

Ibland så kommer saknaden och sorgen över en som om någon slog en i huvudet. Men det kommer inga tårar längre. Gråter inombords. Jag försöker inte håll inne dem de kommer bara inte. Men det nya i sorgen är ibland kan jag känna mig glad att jag fick uppleva den kärleken som var så stark mellan oss igen. Vi behövde mogna lite innan gubben och jag kunde ge varandra fullt ut. Men tyvärr så räckte inte det för att han skulle orka leva livet. Det gick för lång tid i mellan. Jag hade inte kunnat ändra hans beslut hur mycke kärlek jag än gav honom. Han hade bestämt sig för det innan vi träffades och det sköt upp det ett år bara.

Jag försöker minnas känsla vi hade när vi började träffas igen. Vi var båda så förundrad över vilka starka känslor vi hade för varandra. Den glädjen vi hade. Jag ska försöka minnas det som var bra mellan oss.

Nu nu kör vi fredag igen. In med glada tänkar och känslor.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards