acasadipia

Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Pia - 9 oktober 2015 08:39

Ja på något undligt vis har jag tagit mig igenom ännu en vecka. Tabletter verkar hjälp. Musklerna är mer avslappnade och det ömmar bara i dem lite då och då. Har även haft stort stöd av mamma. Barnen har varit överlyckliga av att få gå hem direkt efter skolan till mormor.

Idag åker mamma hem till Gotland och Joakim går hem till Peter. David och jag ska på disco ikväll. Eller David ska på disco och jag hänger med men sitter i ett hörn och snackar med de andra föräldrarna. Imorgon så kommer Peter och hämta David. Så jag Jag kan ta det lungt i helgen. Om jag räknat rätt så ta tabletterna på lördag lunch. Får se hur musklerna reagerar på det.

Har varit så sugen på att brodera så jag sitter nu på jobbet med ett broderi istället för virkning. Men jag erkänner det är svårare att bli avbruten i broderiet än virkningen. Men det blir nog bra ändå.

Idag är det fem månader sedan jag hade mitt sista telefonsamtal med gubbenmin. Tyvärr hade jag inget samtal med honom dagen innan han dog. Så på söndag är det fem månader sedan han dog. Nu säger jag det igen. På något undligt sätt så har jag gått vidare i livet utan gubben. Det har varit fem riktigt jobbiga månader. Men börjar lära mig så smått att acceptera hans bortgång. För tänk om han skulle dyka på nu som ingenting hade hänt. Vad arg jag skulle vara på honom som hade utsatt mig för all sorg och värk.

Gubben vet inte om internet finns där du är så du kan läsa detta. Men om den finns så JAG ÄLSKAR DIG. Du tog en del av mitt hjärta när vi möttes första gången. Vi hade ett uppehåll på 15 år innan du gav tillbaka det igen för att sedan ta det för gott. Jag tror du trodde att jag skulle bli lyckligare utan dig. Men ännu har inte den lyckan kommit. Smärta och en evig fråga "varför? " är där istället. Kanske kan jag bli lycklig igen. Men just nu känns det långt borta.

Klart jag känner lycka när jag tittar på mina barn. Men jag menar lycka rakt igenom. Ett år sägs det att det tar för att komma över den första sorgen och chocken att någon inte finns längre. Man ska igenom olika faser i sorgen. Så om det stämmer så är det sju månader kvar.

Ha en trevlig FREDAG!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards