acasadipia

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Pia - 1 oktober 2015 08:39

Igår var jag hos grannen och skulle hjälpa henne med hennes mobil. Tyvärr var jag inte till så stor hjälp. Men hon talade om att hon hade bjudit in två andra grannar på middag. Hon skulle bjuda på böner och tonfisk. Ojoj tänkte jag tycker inte om den maten men det skulle ju vara trevligt med sällskap. Så helt fräckt frågade jag om jag kunde ta med mun matlåda och komma. Hon tyckte det var en jätte bra idé. Fick lite vin och trevligt sällskap. och de kommer på lördag till mig på fika. Det roliga är att dessa tre gillar att laga mat men tycker inte om att baka. Jag är tvärtom ju. Så på lördag kan jag glänsa.

Gör liksom allt för att förtränga att det gör ont. Men ibland blir det för mycket. Kroppen värker från topp till tå. Nä faktiskt så värker inte huvudet men nacke och axlar och neråt. Det värker inte på samma ställe hela tiden utan det far runt hela tiden. I ena stunden är det låren sedan är det magen och sedan armarna och typ far det runt hela tiden. Kan hugga till lite här och där. Molande värk lite här och där. Som sagt försöker inte tänka på värken så den tar över.

Igår var jag hos läkaren. Talade om att jag var orolig för vikten eftersom det händer inget även fast jag har ändra kost intag och börjat röra mig. Vi har struma i släkten och det är inte alltid som ett blodprov kan visa att det är det. Min läkare sa vi kan sätta in en svag behandling mot struma i tre månader och se i fall det hjälper. Hjälper det så fortsätter vi annars slutar vi. Så håll tunnlarna att det funkar. Om det gör det kan värken och deppigheten samt tröttheten bli bättre. Och vikten kan börja krypa ner. Om inte det hjälper får jag be henne att skriva remiss till överviktsenheten. Tror jag kan motverka värken bättre om jag kommer ner i vikt. Det är inte trådsmal jag ska bli utan få en mer hälsosam vikt.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards