acasadipia

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Pia - 23 oktober 2015 08:35

Hur kan det som hände i Trollhättan få hända? Kan detta hända mina barns skola? Några går och bränner ner lokaler där flyktingar ska få bo. Varför? Människor flyr för sina liv från sitt land möts av hat och rädsla i de länder dit de flyr ifrån. Varför? Världen är i gungning, världen är på väg in i en förändring av både klimat och var vi lever. Vi flyttas om helt enkelt. Det är kanske inte undergång isarna spår utan omflyttning, omvärdering som de såg. Men eftersom så många är rädda för det okända så tror de att jorden ska gå under. Moder natur sätter allt levande på en prövning och de starkaste kommer att överleva det. Vi vet bara inte vilka som gör det. Det kommer kanske nya varelser, religioner, värderingar. Men förändringen tar tid många generationer kommer att testas innan det stabiliserar sig.

Tillbaka till Trollhättan. Jag kan inte sluta tänka på hur mår föräldrarna, syskon, släktingar och vänner till gärningsmannen. De måste vara i stor chock över att deras son, broder, kusin, barnbarn och vän kan göra något sådan här hemska sak. Hoppats de får hjälp att bearbeta det.

Ja nu har jag fått ur mig lite tankar.

Vad händer inom mina fyra väggar? Jo tapeten i hallen håller på att åka ner. (jag tar ner den). Projektet renovering av hall har inleds.

Igår blev jag färdig med nummer 3 av 4 tomtar.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards