acasadipia

Alla inlägg den 12 oktober 2015

Av Pia - 12 oktober 2015 08:45

Kuren med muskelavslappande tabletterna tog slut i lördags lunch. Går dagen var helt ok. Men i dag! Fy fan vad det kan spänna och värka i denna kropp. Sitter på pendeln till jobbet och försöker tänka på positiva saker så inte värken tar över. Hoppas även att alvedonen lindrar smärtan. Nu vet ni det nu skriver jag om positiva saker istället.

Eftersom jag mår som jag gör så bad jag Peter ta barnen i helgen så jag kunde ta det lungt. I lördags gick jag på en promenad,hade hoppas att kompis Jessica var hemma men nä de var ute och flängde. Ringde då till min ex-svärmor för att hämta lingon. Men ingen hemma där heller. Då gick jag hem och virkade istället. Håller på att virka ett kuddfodral till Joakims stora kudde. Det ska bli två jätte stora mormorsrutor. Nu är den ena klar. Den andra kommer ha färgerna blå, röd och vit.

Annars tog jag det lungt. Ok jag vek och hängde tvätt oxå. Men då gör ju tvättmaskin det tunga jobbet.

Igår fick jag energi och göra lite saker i hemmet. Eller på pysselborden. Röjde och organiserade lite så nu är det bara att sätta sig och pyssla när man vill.

Pysslade faktiskt ett garage till barnen. De kan nog använda det till annat oxå som att ställa pennor i eller något.

Jag borrade lite oxå. Försökte först och kände att nä jag har ingen kraft. Satte mig i soffan och surade lite. Sedan gick jag på det igen och då gick det. Äntligen har jag fått upp min lykta.

Fick även upp min prylhylla. Utan att göra hål i väggen. Använder mig av kardborre fästen som finns på Claes Ohlson. Så här fint blev det.

Och igår fick jag tag på min ex-svärmor och kunde hämta lingon. Tur att mamma inte har så mycket i sin frys så jag kunde låna lite plats där.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards