acasadipia

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av Pia - 27 oktober 2015 08:32

Hade en så konstig dröm i natt som jag måste berätta.

Var på ett safari. Inte vilket som helst, utan ett hajsafari. Och det var hajar i storlek som hajen i Hajen-filmerna. Man födde upp dem och kontrollerade dem med elektronisk signaler. Besökarna hoppade mellan olika hinder och hajarna simmade under. Under turen frågade jag om det inte hände olyckor. Jo sa de, när hajarna är i tonåren så är det svårare att tygla dem och då händer att det går åt en skötare. Men vi är många skötare så man får räkna med lite svinn.
Det visade sig att skötare som följde min grupp kände igen mig. Men sa du var mycket smalare då. Jag svarade ja men nu är jag bättre för hajarna.
Sedan vaknade jag.

Konstig va ? Man kan undra vad jag egentligen drömde om.

Igår fick jag ett riktigt positivt besked. Byggstart för köket är v 50, måndag den 7 december, om det flyter på som det ska så ska de vara klara på 5-8 arbetsdagar. Så till jul har jag nytt kök med diskmaskin. Tjoho!

Trodde inte det skulle hinna innan jul utan att det skulle bli i januari. Det kanske är pappa som har lyckas få till det. Hans dödsdag är den 7 december. Och i år är det 2 år sedan han dog. Eller så var det kanske min kusin Elin för hennes dödsdag var i går. Då var det 19 år sedan hon dog. De kanske hjälper mig att få positiva saker gjorda så jag ska må bra.

Blev klar med den fjärde tomten i går. Så nu är fyra vinflask-förkläder klara.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards