acasadipia

Alla inlägg under juni 2015

Av Pia - 5 juni 2015 13:03

Idag fick jag trevligt sällskap in till stan. Barnen skulle med sin pappa till Gamla stan och titta efter pilar till Joakim.

Nu är bara huvudet kvar (igen). Förra gång hade jag gjort något fel så det stämmde inte. Nu värkar den rätt. Första försök satt den och nu står den upp. När huvudet har kommit på plast så ska det bli en bulldog gjort av afrikanskablommor.

Eftersom jag inte mått något vidare så har Peter haft barnen lite mera, men i kväll kommer dem och vi ska ha en mysig helg. Eftersom vi har läst ut fjärde Harry Potter boken så ska vi se den fjärde filmen i helgen. Sedan ska vi nog börja med den femte boken.

Tänk nästa vecka är det sommarlov vad tiden går snabbt samtidigt som det känns som den kryper fram. Imorgon är det fyra veckor sedan jag pratade med min älskling. Hör samtalet i huvudet fortfarande. Allt är så overkligt, men jag överlevde hans födelsedag och känner mig en aning starkare och börjar ana att jag kanske kommer att klara detta. Väntar fortfarande på ett datum när begravningen ska äga rum. Det kommer nog gå lättare att se framåt efter den.

Av Pia - 4 juni 2015 12:01

Idag har tydligen sommaren kommit varmt är det. Nu kan man inte göra kroppen i en massa kläder om man inte vill svettas ihjäl. Har upptäckt att sommargarderoben har krymta under vintern. Va tusan ska man ha på sig? Har inte råd att köpa en ny sommargarderob. Borde kanske kolla i fall baddräkten passa fortfarande. Gå ner i vikt vet inte min kropp vad det är. Går jag på typ 5-2 dieten går jag upp i vikt. Motionerar jag står jag stilla eller gå upp. Vet faktiskt hur jag ska göra. Min husläkare har efter jag har bett om det skickat en remiss till en dietist. Så hoppas få hjälp där ifrån.

Idag känns det som att jag överlevde gårdagen. Nu ska det bara gå framåt. Hoppas jag.

Fick lite energi igår. Diskade och fick på Joakims pakethållare. Fick ta lite döskalketejp (silvertejp) för att justera hjulskyddet under pakethållaren. Passade på att sätta tejp på hålen på sadeln oxå. Även handtagen fick lite tejp. (syns inte på bilden)

På väg till jobbet nu. Ett himmla tjat om att trycka på den gröna knappen för att gå ut och in på tåget. Så kommer ni till Stockholm och ska åka pendel tryck på den gröna knappen.

Av Pia - 3 juni 2015 09:14

...det skulle ha varit din födelsedag idag. 43 år skulle du ha blivit. Grattis älskling hoppas du har det bra där du är. Här är det inte bra utan dig. Om du skulle ha varit här hade jag nog sjungit för dig och köpt dig fallskärmssnöre så de kunde göra armband av. Du var lite pysslig du med. Kom du i håg pärlplattorna du gjorde. Har en på jobbet som är då fin.

Vilket pysselpar vi kunde ha blivit om man tänker efter. Men på något sätt masar livet på. Ja vi hade strulit på slutet. Jag hade satt ner foten. Var tvungen till det för barnen och min, men även din skull. Men jag trodde vi skulle reda ut det. Det skulle ta tid. Jag mådde dåligt hade ingen ork. Var/är helt utbränd. Förstod faktiskt inte riktigt varför. Jag hade allt det jag hade önskat mig. Två underbara barn, kärleken och ett roligt jobb. Varför i helvete mådde jag inte bra. Men började känna mig starkare. Men tydligen var det tvärtom för dig. Önskade jag hade mått bättre så jag hade kunnat vara ett bättre stöd för dig. Även fast jag hatar detta ord så var jag den starkare av oss. Men just då var jag inte tillräckligt stark. Du är saknad av flera än du trodde skulle sakna dig. Du var en omtänksam människa men hade en elak sjukdom som du hade fått med generna. Tänk om man skulle kunna göra en operation som hade ökat chanserna för dig. Som jag kan göra med min gen. Men allt man ärver kan man inte göra något åt.
Nä ska försöka läsa lite nu Älskar dig gubben och grattis ännu en gång.

Av Pia - 2 juni 2015 10:26

Det var picknick på skolan i går. Köpte med mig en pizza och kebab. Enkelt och bra. Tipspromenad var det oxå. Men hela tiden går tankarna till gubben. Han var med förra året, satt på filten med mig medans killarna sprang omkring. I år fick jag sitta själv. Väldigt ensamt faktiskt. Och blåsigt.

Joakim och jag har pysslat med PET-flaskor. På någon konstigt sätt lyckades Joakim övertala mig att vi skulle sitta vid soffbordet så vi såg TVn samtidigt men så här blev dem. Nästa gång ska jag spraymåla flaskan. Blir nog snyggare då.

Som ni ser försöker jag få livet att rulla på. Men det värker i kroppen, den är svag och matt. I bland pirrar det, ibland domnar fingrarna. Men jag kämpar. Har ju faktiskt två killar som behöver mig, så på något jävla sätt ska jag kämpa mig vidare.

Idag ska jag på sista kurstillfället på HBTQ-certifieringen. Påväg in för att äta lunch med Pia innan kursen.

Av Pia - 1 juni 2015 08:55

Sitter på pendeln, vet inte riktigt hur jag kom hit. Kroppen känns bedövad. Det känns som den inte lyder som den ska.

I höstas när jag mådde dåligt tog jag kort på hösten. Tog några kort igår ute på min gård försöker njuta av de vackra vårblommorna men det är svårt.

Igår fick dessa kossor nytt hem. Den nya ägarinnan blev väldigt glad.

Hade morsdagsfika. Bakade lite då.

Och sist men inte minst. Gubbens och min kärlekspelargon blommar.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards