acasadipia

Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Pia - 7 juni 2015 12:03

Hur säger man till barnen att det gör ont i själen. De förstår när jag säger att jag har ont i kroppen. Alltså musklerna. Men det där som är djup inuti en. Hur förklarar man det? De tittat på mig och frågar hela tiden om jag är ledsen. Eftersom jag inte gråter hela tiden så förstår de inte riktigt att man kan vara ledsen. Ibland kommer det tårar och då säger de det kommer tårar nu. Jag i bland rinner det över säger jag. Jag tar värktabletter för att lindra den värsta smärtan men en smärta går inte att bota med tabletter. Det är tiden som kommer att lära mig att leva med det. Tiden läker alla sår brukar det heta men tror inte på det utan man lär sig leva med det på något konstigt sätt.

Igår var det en jätte jobbig dag hade inte sovit bra och kunde inte lägga mig och vila för då kom den obotliga smärtan. Sorgen tar tag i mig och vrider om mig så jag håller på att gå sönder. Har hört att man kan dö AB sorg. Har inte riktigt trott på det, men nu förstår jag vad som menas med det.

Det är söndag och det är vår städ dag här hemma. Vi städar en halvtimme sedan vila, eller barnen spelar på X-boxen en halvtimme. Så gör vi så tills det är städat.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards