acasadipia

Alla inlägg den 9 juni 2015

Av Pia - 9 juni 2015 09:46

Igår gjorde jag min först magnetröntgen på brösten ingen rolig erfarenhet men har man den gen man har så står man ut. Hellre en halvtimme i ett rör än cancer. Lämnade blod för forskning oxå.

Det var en jätte tung dag igår hade fått reda på när begravningen för min gubbe ska äga rum, och då kom alla känslor igen. En kompis sa till mig att jag sörjer i 110 men i går var det nog det dubbla. Gjorde så ont i kroppen och själen. Saknaden, förståelsen att han är borta för alltid. Han finns bara kvar i minnet och väldigt många platser dyker minnena upp och hugger tag i en. Det är både skönt och jobbigt och veta när begravningen är. Det sköna är att det kommer ett avslut och sedan kan jag försöka gå vidare. Det jobbiga är att det blir så defentivt att han inte kommer tillbaka. Vissa dagar kan jag tänka han har fått ro nu. Hans ångest är borta och jag kunde inte stöta honom igenom det eftersom jag själv mådde dåligt. Andra dagar anklagar jag mig själv för att jag inte stöta honom mera när han mådde dåligt. Jag sa det till honom många gånger att jag inte hade kraft att hjälpa honom men jag älskade/älskar ? honom. Och jag försökte ge så mycket kärlek som jag kunde till honom. Men han behövde mer, och professionell hjälp. Han kunde i bara gå och söka det tyvärr. Har trodde samhället var emot honom så han trodde inte att någon kunde hjälpa honom. Visst samhället kan vara tufft mot en, men det finns folk som kan hjälpa en om man sträcker ut en hand tillräckligt långt. Tyvärr orkade min gubbe inte det. Saknar honom så mycket. Han förstod inte hur mycket han stöttade mig. Han stöttade nog mig mera än jag honom. Älskar dig gubben min.

Varför har jag skrivit handarbete som rubrik undrar ni kanske. Jo pyssel och virkning hjälper mig framåt. Jag finner glädje och lugn av det. Men ibland är det svårt att sätta sig och göra det. Men jag mår himla bra när jag gör det. I helgen gjorde jag dekupage på två burkar bara lackning kvar.

Igår kom jag mig till ro till slut och satte mig och börja göra det sista på min bulldog av afrikanskablommor. Öron, svans och nos har kommit på plats. Börjar likna något nu. Eller vad tycker ni? Nu är det bara den markerade läpp och ögon kvar. (sätter in en bild från beskrivningen så förstår ni)

Ha en bra dag. Ska försöka ha så bra jag kan.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards