acasadipia

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Begravning

Av Pia - 4 januari 2014 08:27

Igår hade vi begravning för pappa. En väldig personlig med två jazz-låtar och min sysling Sara sjöng helt underbart. Vi hade ett bullkalas efter . Pappa älskade kanelbullar och kakor. Så det var helt i hans smak. Det värsta med begravningen är att nu är det så defentivt att han är borta. Det kändes tomt innan men nu känns det ännu tomare. Jag saknar honom men jag är glad att ha slipper lida mer. Han har kämpat i så många år och sista året var jätte jobbig för honom och oss runt omkring honom. Det var många som kom och deltog i begravningen, jag tror om vi hade skrivit ut tid och plats i annonsen så hade nog kommit en hel del från hans gamla arbete. Han hade ju jobbat på samma jobb i 37 år. Min underbara barn var helt underbara under cermonin. Man blir så stolt att man har lyckas att uppfostra dem. En varsin tablettask fick dem i lite muta för att sitta stil men den tog ju slut snabbt. Prästen var himmla bra. Så fort jag kom in genom porten till kyrkan med barnen så kom han och tog emot oss och gick runt och visade kyrkan och berättade för dem hur det skulle gå till. Innan cermonin så han de sitta och rita lite. Joakim blev inte nöjd med David blev det och med en ros så la han sin teckning på kistan.

Nu ska jag försöka gå vidare i livet utan min lilla pappa. Tomt blir det men det ska nog gå på något vis.

Vila i frid pappa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards