acasadipia

Alla inlägg under juli 2012

Av Pia - 7 juli 2012 08:33

Nu är det sommar. I går när jag kolla temperaturen vid havlvsex och då var den 17,8 grader varmt och då kan man säga att det är sommar.


Det växter så det knakar på balkongen.

tomaten:

              

Morötterna.

 

pelagonerna:

       

smultronen m.m.:

   

Nu har jag gjort klar efterstygnen på tiger /före och efter bild/ har även börjat med ramen.

   

Har börjat men en jätte bra bok som jag kanpt vill lägga ner. Den heter "Hela havet stormar" av Arne Dahl. Jag måste vara klarmed den innan fredag och det blir nog inga problem.


I dag ska vi ta en tur med pendeltåget till stockholm vet inte riktigt vad vi ska göra där men ett litet äventyr i allafall.

Av Pia - 6 juli 2012 07:53

De utlovade bilderna få vänta ett tag för batteriet i kameran tog slut.


Nu är det fredag igen. Och efter denna vecka är bara jag kvar på jobbet på min avdelning resten har gått på semester. Men när jag kommer tillbaka så har alla kommit minst en vecka tidigare än mig så det jämnar ut sig. Alltså jag jobbar nästa vecka sedan sex veckors semester. härligt.


Håller på med efterstygnen på tiger och när det är klart så är det bara en röd ram runt allt så är den färdig. längtar tills jag är färdig så jag kan börja virka igen.


Jag längtar till gotland. skulle vilja vara där längre än vad vi har planerat men vi måste hem för Joakim börjar sin inskolning på fritis. Men nästa år ska jag försöka vara däe i minst fem veckor på raken. Liksom få bo in sig riktigt ordentligt och kanske hjälpa mapa med saker som behövs renoveras på huset osv.


Vi hörs!!


Av Pia - 5 juli 2012 07:58

I går var jag hemma med david  alltså vab /vård av barn/,  Men jag tror det hade varit bättre att kalla det vaf /vård av förälder/. VIsst han var snuvig och hostig men pigg. Jag var hostig och opigg. Så jag försökte att få honom att ta det lungt men han ville bara springa runt. Men jag fick honom att titta på lite film medans jag sydde ett kuddfodral. Det är kul att sy med både overlocken och den vanliga symaskinen. så här fin blev den. /det är den som ligger längst fram/.

 

Hade tänkt baka men hade glömt att väcka surdegen så det blev inget bak. Hade nog inte orkat i allafall.  Peter hade byt ventilen i david cykeldäck såå david och jag tog oss ut till garaget och satte på det och så fick han cykla tillbaka till källarförådet med cykel. Han har inte riktigt förstått hur man bromsar. han är van med springcykel och då bromsar man med fötterna. men han lär sig.  Han fick leka lite på gården innan mamma blev för trött så vi var tvungna att gå upp. Men vi gjorde mysigt på balkongen och satt där och åt mellan målen och lunchen. Det var jätte mysigt. Jag njuter verkligen av att få sitta där och äta.


Efter som värmen har kommit /äntligen/ så har pelagonerna börjat växa ordentligt. såg i går att en av skotten som jag skickade efter i våras ska snart börja blomma. Jag är så nyfiken på hur den ser ut. den ska nästan vara svart i färgen. Än så länge så har inte smultrona blommat så vi har inga smultron att äta. men den växer och ser fin ut så nu när värmen är här så kanske det kommer några. Tomatplantan blommar och har sig den är otroligt fin /ska ta kort på den/ kraftig och stabil. inte ranglig som den brukar vara. Joakims morrötter växer oxå det ska bli intresant och se fall de har växt under jord oxå. /bilder på dem kommer/


VAr på jobbet redan tio över sju i dag. Vi har bestämt att peter lämnar och jag hämtar och då kan jag traska i väg tidigare. Det är himmla lungt och skönt hör innan folk kommer. Man hinner med en massa utan att bli störd.


Ha en skön dag!!

Av Pia - 2 juli 2012 21:34

Jag har trott jag varit allergis men det är nog en förkylning. David är oxå förkyld kommer att vara hemma i morgon. Peter får ta förmiddagen och jag kommer hem till eftermiddagen. sen är det nog jag som ska vara hemma med honom. Lilla gubben han har missuppfattat detta med ögoninflamation. det brukar komma efter en förkylning inte före. Men han kör sitt eget race så han vänder på det.


HAde svårt att få hem Joakim i dag han hade inte hunnit lek färdigt med alla grejer på gården i dag. Men ha ska dit i morgon så då får han fortsätta att leka och utforska de nya leksakerna. Hoppas inte han oxå blir förkyld. Då får jag vaba för honom med. Peter kan inte säger han. han får ta igen det i höst i stället. Vissligen har jag det lungt på jobbet men man kan ju inte vara borta jämt från jobbet. Vi är två som kan dela på vaben.


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite i min bok och sova gott hoppas jag. För i natten som var sov jag knappt någonting.


God natt och sov gott

Av Pia - 2 juli 2012 07:56

Bara för jag har kommit i gång med träningen så ska jag gå och få ont i halsen. Man blir så himmla trött på det. har knappt sovit natt på grund av det. Den gör fortfarande ont så jag storknar. Är i alla fall på jobbet men det blir ingen träning.   


Om det ge sig under dagen kanske jag tar en lätt promenad i kväll så jag rör lite på mig i alla fall.


Det var hur lätt som helst att lämna barnen i dag. Peter och jag lämnade båda för det är för vi skulle lämna dem på ett annat dagis för det är sammanslagning nu i sommar. Det var knappt att vi fick en hejdå kram för de skulle in och kolla in alla nya leksaker. Undra om jag får hem dem i kväll. De ska vara där i två veckor sedan blir det semester.


Har en bra dag!!

Av Pia - 1 juli 2012 20:31

Nu har jag tagit ett ny bakat surdegsfralla och en kopp te. Jag säger bara Mums!

Så ser resten ut:

 

Denna helg har jag vilat från träning. det är inte så att jag har suttis på min rumpa hela helgen men jag har inte varit ute och gått eller cyklat. i morgon blir det andra tag igen. Ett morgon pass på motionscykel och sedan ett kvälls pass promenad eller cykel. och så ska det bli de närmaste fem dagarna. sedan vila igen.


I dag har jag synat med lite tårta och kakor. vi var på ett tre-års kalas hos en bekant. Då kan man ju inte neka det goda. ANnars har familjen hållt sina löften att inte äta några kakor, chips och kakor. Klart så fick barnen en fiskedamms påse i dag, och de fick förstås äta upp sitt godis. Men peter och jag har varit duktiga.


Jag har ordat bra för mig i natt. Joakim har skrapat sin rygg och gnällde att han inte kunde sova då sa jag till honom att han kanske kunde sova i min säng. Han tyckte min säng var mjukare så vi har bytt säng i natt. Ganska skönt faktiskt.


god natt!

Av Pia - 1 juli 2012 18:08

Jaha nu är det juli och man sitter och fryser. Nu hoppas jag på att värmen kommer tills jag börjar min semester om två veckor.

Båda barnen är snuviga men det stora barnet misstänke vi gräspollen allergi så han fick allergimedicin den lilla ska vi testa men lite på oxå. Jag brukar inte reagera på gräs men det kliar i halsen och ögonen på mig så jag tror det är extremt höga nivåer på gräspollen nu. eller så är man extra känslig när det var så kraftig pollen nivåer i våras.


I går var vi i uppsala och köpte lite grejor bl.a nya stolar. det var inget fel på de andra mer än att de var för tunga så de nya är lätta. De gamla ska jag försöka sälja på blocket om ingen av er är intreserade av fyra björkstolar.

de gammla:

 

De nya:

 

Det bler några dynor till balkongen oxå. köpte båtdynor på biltemat så de ska hålla mot lite väta.

 

Annars har jag väl inte gjort så mycket mer än det vanliga. städat, tvättat, vikt tvätt o.s.v


Nu ska jag baka ut surdegarna jag har gjort de har jäst jättebra i denna värme eller vad tycker ni?

   

Hörs snart!!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards