acasadipia

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Pia - 12 juli 2012 07:33

Jag funderar på hur jag ska lösa promenad frågan i nästa vecka. Som det verkar nu så blir det efter middagen när Peter har kommit hem. om man inte kollar med någon trevlig kompis som kan ta hand om gokorvarna en timme medans man tar en tur själv. eller så får man ta en kort tur med barn på sina cyklar och jag gående efter. Vi får se vad vädret säger.


Har börjat med en ny bok i dag på resan i till jobbet det är "Den vite massajen" av Corinne hofmann. Det är en sann berättelse om en schweizisk kvinna som blir förälskad i en massajkrigare när hon var på semester i Kenya med sin sambo. Det kan ju bli intresant och se hur det utvecklar sig. Jag är lite förstjust i verkliga berättelser. Det är spännande att läsa om människoöden.


I går kväll virkade jag lite det märks att det var etttag sedan jag virkade för jag får lite skavsår på ena pekfingret. men det är roligt.


I dag är det sista dagen inne på jobbet, i morgon jobbar jag hemma och flexar ut tidigare. Det ska bli så skönt. Till och med barnen börjar längta efter ledighet. Har konstaterat att det är David som får vara ledig längst 7 veckor. Medan Joakim bara får 4 lediga veckor innan inskolningen på fritis börjar. men jag tror han är glad ändå. Peter och jag har 6 veckor var med lite inskolning med joakim förstås men vi behöver ju inte gå till jobbet.


Ha det!!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards