acasadipia

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

Host, host osv..

Av Pia - 5 juli 2012 07:58

I går var jag hemma med david  alltså vab /vård av barn/,  Men jag tror det hade varit bättre att kalla det vaf /vård av förälder/. VIsst han var snuvig och hostig men pigg. Jag var hostig och opigg. Så jag försökte att få honom att ta det lungt men han ville bara springa runt. Men jag fick honom att titta på lite film medans jag sydde ett kuddfodral. Det är kul att sy med både overlocken och den vanliga symaskinen. så här fin blev den. /det är den som ligger längst fram/.

 

Hade tänkt baka men hade glömt att väcka surdegen så det blev inget bak. Hade nog inte orkat i allafall.  Peter hade byt ventilen i david cykeldäck såå david och jag tog oss ut till garaget och satte på det och så fick han cykla tillbaka till källarförådet med cykel. Han har inte riktigt förstått hur man bromsar. han är van med springcykel och då bromsar man med fötterna. men han lär sig.  Han fick leka lite på gården innan mamma blev för trött så vi var tvungna att gå upp. Men vi gjorde mysigt på balkongen och satt där och åt mellan målen och lunchen. Det var jätte mysigt. Jag njuter verkligen av att få sitta där och äta.


Efter som värmen har kommit /äntligen/ så har pelagonerna börjat växa ordentligt. såg i går att en av skotten som jag skickade efter i våras ska snart börja blomma. Jag är så nyfiken på hur den ser ut. den ska nästan vara svart i färgen. Än så länge så har inte smultrona blommat så vi har inga smultron att äta. men den växer och ser fin ut så nu när värmen är här så kanske det kommer några. Tomatplantan blommar och har sig den är otroligt fin /ska ta kort på den/ kraftig och stabil. inte ranglig som den brukar vara. Joakims morrötter växer oxå det ska bli intresant och se fall de har växt under jord oxå. /bilder på dem kommer/


VAr på jobbet redan tio över sju i dag. Vi har bestämt att peter lämnar och jag hämtar och då kan jag traska i väg tidigare. Det är himmla lungt och skönt hör innan folk kommer. Man hinner med en massa utan att bli störd.


Ha en skön dag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards