acasadipia

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av Pia - 17 juli 2012 21:50

Nu har jag semester!!

Igår var jag på röntgen och ultraljud på hanlederna. David var med mig och skötte sig exemplarisk. Joakim var peter på hans jobb. Svar på det får jag när jag kommer till TÄby i slutet av augusti.

på eftermiddagen var vi ute på cykeltur. Joakim hade sin nya sadelskydd på sin sadel. vi hittade ett ställe med en massa vattenpölar som de åkte igenom så skyddet har fått lite smutsigt vatten på sig men det gör ju inget.

     

Annars så slappade vi ute på våran gård. Tyvärr slutade det med att joakim snubblade och hamnade med pannan före i asfalten. SÅ jag fick se till att han tog det lungt för han fick en otäck bula. JAg bar upp honom för trapperna och la honom i sängen med kallt på bulan så fick ha se en film. Efter en halvtimme var han sig själv igen. Jag tror att han blev mest chockad. Själv var jag cool lugn. Men det blödde inget så därför klarade jag det. Han mår jätte bra nu.


Idag lyckades vi vara ute på förmiddagen på kusinernas gård. Deras stora kusin kom ut och lekte med dem och gjorde lövbåtar som vi skulle gå till dammen och segla på eftermiddagen men då kom regnet och åskan så vi fick ställa in det. Medans barnen lekte så virkade jag två mormorsrutor. HAr hittills gjort fyra.

 

Nu är den klar Peter gjorde det mesta men jag fixade knappen inte det lättaste men den blev helt ok.

   

JAg tror jag har den finasde konservburk man kan ha. Tog lite rester av skinnet och satte på en konservburk riktigt snyggt tycker jag. /kunde tyvärr inte vända bilden/

 

I morgon ska vi åka in till stockholm och hälsa på en gamal kollega till mig hoppas att vi får lite uppehåll i vädret så det blir lyckat.


VAd det gäller min motion så har det inte varit bra. kommer inte ut. Skulle ha gått ut i kväll, men så blev det inte. Latmasken har tagit över. måste skärpa mig. ska försöka göra lite pilates i morgon bitti. Håll tummarna att jag gör det.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards