acasadipia

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Sista veckan innan semestern!

Av Pia - 9 juli 2012 07:40

Äntligen har den kommit, sista veckan innan semestern. det knappt man tror det är sant. I dag ska jag flexa ut tidigare och ta med mig barnen till frissan. Den är Joakim som behöver friseras till lite. David har tre milimetersstubb så jag tror inte han behöver någon klippning.


I går var jag lite kreativ. Sydde en ny bältesskydd till joakim. blev riktigt snyggt.

 

sedan fick David sim efterlängtade säng så gardinerna på kort sidorna fixade jag. De andra kom med sängen. Nu har barnen lika sängar med koja under. men jag tror båda sängarna blev piratskepp eller militärskepp.

    

här hemma är det mycket strider av olika saker och där i mellan så leker de med traktorer och plöjer åkrar. Mycket fantasi  men mest snack om Vasa-skeppet. Det är i bland svårt att hänga med i lekarnaommer ju och förklarar sina lekar för en och som en förstående mamma försöker jag vara del aktig i berättelsen medan jag gör hushållsarbetet. Men som sagt i blan hänger jag inte riktigt med.


Kommer på medan jag skriver det är Joakims sista vecka på dagis sedan blir det ju fritis och 6-årsverksamhet.  Jag skriver som en facebooks-vän skrev vad tiden går...


HA en bra dag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00. Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53. Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pende...

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards