acasadipia

Alla inlägg den 23 september 2015

Av Pia - 23 september 2015 08:39

Med värk och gelékänsla i kroppen kom jag hem efter en dag på jobbet. Tjoho jag klarade det. Försöker tänka positivt känner inte mig lika positiv som jag skriver. Men det är bättre att försöka åt det hållet än tänka på värken och tröttheten. Jag är på väg idag igen. Alla dagar jag är på väg till det jag ska göra är bra. En litet steg åt rätt håll.

Ok det var längesedan jag skrev om mitt handarbete. Har börjat på en duk hemma hade kommit riktig långt men upptäckte att garnet inte skulle räcka. ? Då tänker ni men köp mera då. Nä det går inte garnet jag har har jag köpt på loppis och det finns inte längre i handeln. Vad göra? Repa och hitta mönster på en mindre duk. Gjorde det och virkat långt igen. Upptäckte i morse att jag har gjort ett fel tidigt som orsakar problem i det varv jag var på så repa igen. Hade tänkt ta en bild men ni får se den senare.

Har även börjat med ett projekt på jobbet. Mellan samtalen och på rasten. En spindelsjal eller det ska bli en poncho och sjal ett av två. Nu tänker ni men jobbar inte människan. Jo det gör jag jobbet kommer först. Vissa dagar är det fullt upp och då blir det ingen virkning andra dagar blir det lite dötid mellan samtalen och då virkar jag. Andra surfar eller löser korsord när man får dåtider. Jag virkar. Men arbetet kommer först. Så här ser början ut iallafall. Ja jag vet det ser mer ut som en blomma är spindel. Men mönstret heter spindelsjal.

I går rensade jag och David ut gamla jackor och lekbyxor. Det var jag som tröttnade först. David klappade mig på kinden och sa vi fortsätter en annan dag när du är pigg, när jag sa jag orkar inte mera idag. Goungen.

Ha det!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards