acasadipia

Alla inlägg den 20 september 2015

Av Pia - 20 september 2015 14:12

Tydligen har jag för mycket energi idag? Måste tagga ner lite. Kanske beror det på att jag har sett alla fyra filerna av The Twilight sagan. De gick för några helger sedan spelade in dem. Så tre i går och en nu i förmiddags. Jädras vilka bra filmer. Om jag inte missminner mig så är de gjorda från böcker. Måste nog läsa dem.

Vad har jag gjort med energin. Jo jag har diskat (hade inte diskat på några dagar) all disk. Hängt tvätten och sedan var jag på väg ut på en promenad. Men där hejdade jag mig lite och så till mig själv dax att tagga ner. Då la jag mig i sängen och började skriva på bloggen. Jag måste lära mig att inte använda slut på energin på engång. Blir så glad när jag får den och kör då i 110 rakt in i väggen igen. Kanske inte lite mjukare än första gången kanske, men ni förstår vad jag menar. Måste sätta mig och inte göra något även fast jag har energi att göra saker. Det är helatiden en balansgång. Just nu verkar det var antingen för mycket eller för lite energi. Ja mamma och några andra har sagt det för länge sedan. Jag planerar för mycket. Men utan planeringen hade jag inte kommit upp ur det svarta hålet. Så lite planering är bra bara det inte blir överdrivet mycket planering i detaljer som jag kan göra.

Så just nu taggar jag ner. Eller försöker tagga ner. Ska sätta klockan på en halvtimme och jag får inte göra något då bara vila.

Kram

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards