acasadipia

Alla inlägg den 9 september 2015

Av Pia - 9 september 2015 08:09

Bestämde mig för att barnen behöver inte vara på fritids halv sju när jag är heltids sjukskriven. Utan lämnade dem till frukosten klockan halv åtta istället. Det blir lungnare för barnen och mycket lungnare för mig. De vaknar av sig själv halv sju så de är pigga. Lungt och skönt.

Idag har jag bokat tid med min 78-åriga granne. Vi ska ut och cykla. Hon frågade mig en dag kan vi inte ut och cykla en kväll. Och nu när jag är hemma och fått order av läkaren att vara ute och röra på mig mitt på dagen så kom föreslog jag en tur i dag. Då får jag trevligt sällskap, kommer ut och så får jag röra mig. Tre saker i ett. Annars ska jag bara ta det lungt. Det stora uppgiften i dag är att diska och röja lite i köket.

Det är så det ska vara. Jag ska ta hand om mig själv när barnen är i skolan.

Jag har testar något nytt här hemma. Är så trött att tjata på barnen att de ska plocka undan. Jag har slutat tjatat tar undan mina egna grejer och lämnar deras. Berättade att jag skulle göra så i måndags när vi åt middag. De vet vad de ska göra om de vill ha veckopeng. Men jädras vad svårt det är att inte säga något. Får bita mig i tungan flera gånger. David hittar aldrig något och jag svara honom när han frågar var de är. Det finns väl någonstans i ert rum. Sök!

Kan ju erkänna att jag inte är någon bra förebild just nu. Men försöker så gott jag kan. Såsmåningom kommer det mig bli bra.

Virkar lite på min trasmatta. Det går så fort att virka med en stor nål och trasor.

Som ni ser så ligger en stor björn och ett svärd i soffan. Jätte svårt att inte säga ta bort era leksaker från soffan. Ni förstår. Man får sätta på skyddslapparna och se bortom det.

Nä nu ska jag ta han om mig själv.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards