acasadipia

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

När blir det rent!

Av Pia - 30 mars 2012 20:47

I dag har jag städat Davids, Joakims rum och vardagsrummet. Jag kan säga att det var så himmla mycket grejor i barnens rum och en sådan oordning i deras hyllor så varje rum tog minst en timme var. Och sedan när man ska vara duktig och damma samt byta lakan i deras rum får man lägga till en halv timme. Vardagsrummet hade kanske inte lika mycket grejor med det stod två tvättställningar med tvätt som skulle vikas innan man kunde damma. Sedan fick jag för mig att det var dax att dumsuga under soffan. Då måste man dra ut soffan eller rättersagt sofforna. De är så trångt under dem så man kan inte damsuga under dem. Antar att flera har sammaproblem med sina soffor. Det var tur att jag gjorde det för det behövdes verkligen. Efter denna städning så var jag helt slut. Så jag får fortsätta i morgon med resten. Så för hoppningsvis kommer hela lägenheten vara städad innan helgen är slut.


Måste erkänna att David har varit jätte duktig och hjälpmig med det mesta. Men när vi skulle göra hans rum så var han tvungen att leka med leksakerna han skulle städa unnan, så här satte han mitt tålamod på prov.


Har även bakat två surdegsbak oxå. Man blir så glad när man ser hur degen bubblar. Så här blev det:

 

När David sov så forsatte jag med dekopage. I morgon ska jag lacka dem.

   

Vi hämtade Joakim vid två-tiden i dag. På vägen hem så fick vi vandra i ett hagelskur. Vilket aprilväder det är. När vi kom hem så drack vi lite o´boy och tog en smörgås. JOakim pysllade lite sedan med en present han fick i söndags. Han målade sin egen kopp. se själva vad fin den blev.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Av Pia - Tisdag 9 april 09:31

Trodde inte jag skulle bli så här dålig. Så dålig att jag har varit helt sjukskriven i 6 veckor. Fattar ni 6 VECKOR. Idag börjar jag jobba 50 %. Börjar med att jobba hemifrån. Jag har ångest för att börja. Det började i söndags med en pirrande käns...

Av Pia - Onsdag 28 feb 10:24

Jag tror inte man brukar säga att de som har fibro har skov. Men efter att ha haft fibro i typ 9 år har jag sett ett visst mönster. Brukar ha mer värk på våren och hösten. Det är då jag har längre perioder med hög värk och mina tabletter hjälper inte...

Av Pia - Tisdag 20 feb 06:35

Nu är verkligen våren påväg. Hörde fågelkvitter hela vägen till pendeln. Det är ju ett vårtecken. Har ni tänkt att trötthet kan vara på många olika sätt? Man kan vara trött för man går upp tidigare på morgonen. Man kn vara trött för man har träna...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards