acasadipia

Direktlänk till inlägg 11 november 2020

Munskydd

Av Pia - 11 november 2020 07:22

Nu måste jag skriva lite om dessa munskydd. Syftet att använda demnär ju att man inte ska smitta andra om jag har förståt rätt. Det hjälper inte så bra mot att bli smittad. Rätta mig om jag har fel. Men nu ska jag berätta vad jag ser när jag åker pendel från Märsta till Stockholm city. Få personer har mun skydd och av de få som har är det få, väldigt få, som använder dem på riktigt sätt. Ser personer som har smutsiga engångs munskydd, de har troligen åter använt sina ett antal gånger. En del sitter och pillar hela tiden på dem. En del verkar tro att man ska ha dem under hakan. Är det för att dölja sina dubbelhakor eller? En del drar ner dem så fort de ska säga något. Har syftet med dem inte försvunnit då? Och sedan finns de som då tror att de inte behöver hålla avstånd för de har munskydd. Hur efektivt är då munskydd? Jag erkänner jag har inget men om det skulle bli så skulle jag använda dem enligt restriktionerna. Jag lovar.

Sedan när jag är i gasen. Dessa cyklister som tror de är odödliga och därför har företräde inför alla. Alla ska flytta på sig när man kommer cyklande. Som gående är det cyklisterna är man är räddas för. Det känns som man riskerar sitt liv varje gång man måste korsa en cykelbana. Och när man har kommit fram till sitt mål är man överlycklig att man har överlevt eller sluppit se någon otäck cykelolycka.

Men annars är allt bra.

Mamma och jag satte upp några våder av renoveringstapeten i hobbyrummet. Ojoj vad nära det är nu.

Ha en skön onsdag!

 
 
Amisa

Amisa

11 november 2020 10:21

Det är ju precis av den anledningen som svenska myndigheter inte sagt att vi bör bära munskydd. Det är svårt att använda på rätt sätt och utan att hålla på och röra på det. Sätter man händerna på munskyddet så kommer man ha mer smittämnen på händerna och då ökar man smittspridningen istället för att minska den.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia - Måndag 13 maj 13:05

Första gången på många veckor åker jag in till kontoret. Börjar kl 14.00. Gick 30 minuter innan tåget gick 12.53. Den ska vara i city 13.30 och då har jag 30 minuter på mig till jobbet. Hoppas jag hinner. Fick sätta mig och vila två gånger till pende...

Av Pia - Måndag 6 maj 10:26

Nu har jag jobbat mina två timmar. Jag har duschat. Och klockan är lite över tio. Så vad händer nu då? Vad ska jag hitta på idag. Det är mulet, men regnar inte. Trädgårdsarbete? Städa inne? Titta på en serie? Stryka? Pyssla? Baka? Sticka? L...

Av Pia - Torsdag 2 maj 08:43

Sedan i måndags har jag jobbat 25% igen. Det innebär att jag jobbar 2 timmar per dag hemifrån denna vecka och nästa. Måndag den 13 maj går jag upp till 50 % och just den dagen ska jag åka in till kontoret. Änså länge känns det bra. Ingen ångest ingen...

Av Pia - Onsdag 10 april 14:03

Två dag har jag försökt jobba. Vad har hänt under dessa dagar? Ångest, hjärtklappning och värk. Fan jag var inte redo ännu. Nu är jag åter sjukskriven på heltid. Jag känner inte igen detta. Har varit deprimerad och haft ångest förut. Men de...

Av Pia - Tisdag 9 april 11:47

Rummet färdigt för jobb. Det är två timmar kvar så nu vila. Före: Efter: ...

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards