acasadipia

Alla inlägg den 16 november 2020

Av Pia - 16 november 2020 07:36

Jag har sovit högst tre timmar i natt. Har saker som mal i min hjärna.

Det händer saker igår. Jag kände mig orättvis behandlad och reagerade på det. Fick då ett samtal av en som talade om att myntet har två sidor. Det vet jag. Det är bara det att tydligen är min sida den som inte är rätt. Och jag skulle respektera andras känslor medans mina känslor skulle jag tygla ochvtyp rätta in mig efter den andras. Ja en väldig enkel sammanfattning av något som har påverkat en i runt 28 år.

Jag fick reda på att jag rev upp ytliga sår, min sår revs oxå upp. Javisstja min känslor räknas inte.

De, jag tänker inte nämna några namn, verkar tro att jag har halkat runt på ett banan skal bakom andra och inte haft några egna tankar och omdömen kring det som har hänt. Jag kan säga att jag har ifrågasätt båda partnerna i detta och skapat mig en egen uppfattning. Jag har gång på gång ifrågasatt mina egna uppfattningar genom åren och har ändra lite här och ändrat lite där. Men igen jag menar ingen har frågat mig om min uppfattning. För när jag försöker säga den får jag reda på att andras uppfattningar och känslor är dem sanna och om jag inte ändra mig så kan jag inte se båda sidorna av myntet. Allvarligt. Är det verkligen jag som inte kan kolla in denbandra sidan? Nä tror faktisk inte det tror det är tvärt om. Ja jag kan låta jävligt bestämd om saker och ting. Men jag kan ändra mig. Jag tror inte de kan det. För de har hängt på sig offerkappan och tycker att den är skön. Känner sig trygg med den för de är vana med den. Jag bryr mig inte om vi inte får någon kontakt längre. Det var någon som sa att man kunde tänka att det är de som mister att ha kontakt med mig. Jag hoppa att de kan reda ut sitt inre och bli nöjda med den och börja leva sina liv och var lyckliga för det dem har närmast sig. De behöver verkligen inte tycka som mig för att bli lycklig.

Fick sagd till mig du och din jävla familj har förstört allt. Typ. När personen sa så så drog han in två ny. För mig är min familj jag och mina barn.

De som jag pratar om kommer nog inte läsa detta men jag har fått ur mig det och går vidare vill de fortsätra diskutera ja vi får se om jag orkar. En del av er som läser detta vet exakt vad jag pratar om. Jag hoppas ni har er uppfattning om vad som hände. Min är inte lag. För er som inte har en aning om vad jag skriver. Detta är livet upp och ner.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards