acasadipia

Alla inlägg den 15 augusti 2018

Av Pia - 15 augusti 2018 08:01

Snart har halva veckan gått. Tjoho. Igår gjorde jag tydligen äcklig köttfärssås med spaghetti. Jag har ingen aning om vad som inte var gott. Jag tyckte den var god. Men de ville inte ha den som lunch i dag. Ja det får väl leva på mackor i dag. Om de orkar kan de ju koka korv oxå. Ikväll blir det fläskpannkaka hoppas de gillar det.

Ja nu märker man att det är val på gång. De står utanför stationen och delar ut broschyrer och bjuder på kaffe. Om de hade bjudit på te hade jag tagit lite. Det ringer så konstig människor och ställer så konstig frågor på jobbet oxå. Vet folk inte alls hur Svergie fungerar. Det är skrämmande faktisk. Nä det är inte nysvenskar som ringer och fråga utan svenskar skulle tippa i min ålder. Ska nog prata med mina barn om hur det funkar så de vet iallafall. Hur demokrati fungerar, vilket styre vi har, vad riksdagen gör och vad regeringen gör i Sverige. Om ni som läser detta känner er en minsta fundering om detta googla om det . Det har inget med politik att göra utan det är allmänbildning. Vi begär att invandrare ska kunna det och kan det inte själv. Lär er vet ja.

Handarbete och pyssel ska ju denna blogg handla om. Och lite bakning. Tycker jag skriver lite om det. Men behöver bearbeta det jag går igenom men att ha en kronisk sjukdom. Men håller på att virka en hög med diskhanddukar och disktrassor av bomullsrestgarner och så håller jag på att brodera. Ska försöka komma ihåg att ta kort på det. Jag är jätte sugen på att baka men energin räcker inte till. Men ska försöka sätta en surdegsgrund idag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards