acasadipia

Alla inlägg den 1 april 2017

Av Pia - 1 april 2017 12:17

När jag var hos läkaren sist sa hon att hoon var övertygad om att jag har fibromyalgi. Jag tog inte riktigt in det först. Sedan när jag läste om det och vilka symtom man har så stämde typ 98% av dem på mig. Jag kan säga att för ett år sedan frågade mamma om jag inte hade fibromyalgi och då läste jag om det och tyckte att det var typ 50% som stämde och då behöver det inte betyda att man har det. Men som ni ser så har sytomen blivit mera på mig så nu är det dax för en utredning om jag har det eller inte. Som sagt så tog jag inte riktigt till mig det så jag sa frågade inget om vi skulle utreda det eller inte. Så jag tänkte ringa i veckan och be att vi utreder det. För om det är så att jag har fibromyalgi så finns det hjälp att få.

Förra veckan var jag hemma tis-fre pga av värk i kroppen. Det värker fortfarande. Kanske beror det på att det är kallare ute nu vet inte ska hålla mer koll på vädret och sambandet med min värk nu.

Men en sak är säkert just nu kan jag inte styrketräna. Tänkte att jag skulle gå och konditionsträna på cykel och gåband istället och fråga om de har något tips på övningar jag kan göra när jag har fibromyalgi. Läste att man kan styrketräna, men jag tror inte dett gäller mig just nu. För när jag går tillbaka så har värken kommit kraftigt efter jag har styrketränat. Får hitta andra former av träning istället.

Ha det.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards