acasadipia

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Pia - 26 december 2011 08:50

Jaha nu är denna jul snart slut!


På jul afton hade vi 13 personer och en hund här. Vi hade dukat lång bord i vardagsrummet. Vi åt gott drack gott. Efter maten kom tomten, Han hade en special packet till David för han har slutat med napparna. David blev lite rädd för tomten, Joakim blev tveksam mot honom sedan viskade han till mig och sa att det var pappa för han kände igen rösten. Redan vid nio hade alla gott. Mamma och pappa satt och tittade på Sälskapsresan medans jag och Joakim moterade i hop Davids Sjörövarskepp. Peter blev mer och mer förskyld så han och David gick och la sig vid nio. Joakim fick 39 graders feber dagen före jul och hade det även på julafton så han sov när vi andra åt, men feber släppte så han var upp till tio innan han ville lägga sig. Själv kom jag i säng vi halv tolv efter lite godis och vin så ramlade ögonenlocken ihop.


Juldagen började med sovmorgon till halv sju. För delen att barne är upp lite längre. Joakim och jag byggde ihop hans polislego. Han hade fått tre olika lådor, så vi hjälptes åt med en och byggde varsin. Han är riktigt duktig på att bygga lego efter beskrivningen. Annars tog vi det lungt. Mamma och jag ställde tillbaka möblerna så nu är det i ordning igen här. Mapa åkte hem på eftermiddagen och då var jag så slut så jag slocknade i soffan en timme eller så.

Barnen och maken la sig vid åtta, så jag hade kvälle för mig själv. Satt och virkade på en tomte till mitt luciatåg, Gjorde klart tärnan på julafton och med mammas hjälp fick stjärngossen sin sjtärna. Åt även en massa godis och märkte att de skulle visa min fabbo film på tv. AMADEUS, så jag var tvungen att titta på den. under filmen tror jag att Joakim gnälde/ropade på mig mist femtongånger så det blev många avbrott i filmen. Tur att man har sett den tidigare.


I dag fick jag sovmorgon till åtta, det betyder att jag måste upp med barnen i morgon. vi tar varanan morgon när vi är lediga. Peter har fått lock för örat så han hör sämre än vanligt. Barnen verkar må bra. Ska försöka att gå ut en stund i dag. Annars är det tvätt och träning som står på schemat. Förståss så ska jag hinna med lite virkning också. När vi går ut får det nog bli galonisar, för det är riktigt blött ute i dag. Blåser gör det oxå. Men lite frisk luft behöver vi.


God forsättning på er alla.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards