acasadipia

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Pia - 8 december 2011 19:57

I går var jag på julfest och då skulle man ha med sig ett paket med ett rim. Jag fick hjälp av min kollega Eva.

Så här blev den:

Mjukt och skönt för glasens fötter

passar nu i vintertid

tag dem fram till glögg och nötter,

önskar dig nu julefrid

Och så här såg de ut:

 

Jag fick en klapp med tidningen Situation Stockholm. Det brukar vara intresant läsning och sedan har pengarna gått till en bra sak.


Har börjat lite med mitt luciatåg, håret är klart och nästan hela huvudet. Jag har lyckas få dit ögonen,dem köpte jag på symässan. tycker de ser ganska bra.

   


I går när jag åkte hem så läste jag min bok, när jag kom till Märsta så hade jag bara två sidor kvar, det var irriterande när man är tvungen att stänga boken när man är nästan färdig. Så det var bara att rusa hem och läsa ut den så men kunnde lägga sig sedan och sova. Har börjat på en ny bok "Sommarhuset" av Anna Fredriksson, har inte kommit in i boken ännu så jag vet inte vad jag tycker ännu, Jag återkommer med det.


I morgon är det sista dag på Miljö-och jordbruksutskottets kansli, så i dag var mina kollegor så snälla och gav mig en hyasint och en lagård. Lagården ska jag klippa och vika ihop innan det blir något av den.


     

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards