acasadipia

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Pia - 19 december 2011 07:28

I dag tar jag mig upp i tid så jag hinner sminka mig, äter sedan min gröt. När jag var klar med den kom Joakim upp. Perfekt. Vi hjälptes åt att klä på honom, tror det var mest jag som satte på honom kläderna i dag. Tog sedan fram Davids kläder, Gick sedan och väckte David. Han var hängig och snorig, ena ögat var lite varigt och så hostade han. Jag klädde på honom för att se i fall han piggade på sig men ej. Så jag och David är hemma (han hans ögon är glansiga fortfarande även fast han har varit upp någon timme nu). Så Joakim och jag fick pulsa själva till dagis i snön. Så I dag är jag sminkad och snygg hemma med ett sjuktbarn. För information så har jag varit för trött denna höst så jag oftas varit osminkad, så när jag äntligen sminkar mig får jag var hemma på VAB.


I lördag så virkade jag en stjärngosse den blev färdig förutom stjärnan han ska hålla fattar faktiskt inte hur jag ska få till det. Jag ska slå mitt huvud i hop med min mamma eller svägerska så ska han nog få en stjärna att hålla i. Håller nu på med pepparkaks gumman. Om ni undrar så följer jag mönster i Svarta Fårets Candy magazine 5. Lättvirkade (förutom stjärnan) amigurumi-figurer.


 I fredags på pendeln hände det som är så tråkigt när man läser. När jag var framme i Märsta så hade jag fyra sidor kvar i boken, det är så tråkigt när det blir så för man måste ju lägga i hop boken och läsa klart den hemma. Det är andra boken i rad som det händer så med. Nu har jag börjat läsa "Tattoos & Tequila, to hell and back with one of rock´s notorious frontmen" av Mike Sager om Vince Neil. Den är på engelska/amerikanska. Det konstigt med mig läsa och lynsa engelska är ingen större svårighet för mig, men prata och skriva kan jag bara inte. Så jag får läsa och lysna på engelska och ha en tolk när jag ska prata eller någon som översätter mina ord om jag ska skriva.


I dag ska jag försöka med att träna med pilatesbollen. Jag har träningsvärk från förra gången fortfarande. Så det är bara att köra på så kanske man blir snyggare i kroppen.


Ha en trevlig dag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards