acasadipia

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Pia - 21 december 2011 15:18

Dagens julpyssel i bild


       


Lucians kompisar!

   

Av Pia - 21 december 2011 07:11

I dag börja min och barnens långa jul ledighet.  

Vi ska julpyssla i dag så senare i dag kommer det nog bilder på vårat pyssel.


Jag är snart klar med pepparkaksgumman och ska börja på tärnan. 


När jag vaknade i morse kom ett julminne upp i min lilla hjärna. Året var 1989 och mormors sista jul. Jag hade övertalat mamma att vi skulle ha en stor jul med hela släckten och speciellt mormor hemma hos oss. Det hade vi, mormor var lite piggare så hon gick fram och tillbaka med sin rolator i huset för hon tycket hon behövde röra på sig. Själv så fick jag hög feber och låg den mesta tiden i min säng och fick inte umgås med mormor. Jag fick alvedon för att orka vara med på julklappsutdelningen. Jag har varit ledsen för denna jul länge för vi hadde förstått att detta var mormor sista jul, hon dog i mars efter jul, jag kunde ju inte vara när henne så läng jag var sjuk.   Min älsta son föddes sexton år senare på hennes döds dag. Så på något sätt så kommer hon att leva vidare klarare i mitt minne på grund av det.


Idag ska jag ta ett träning pass. Det börjar kännas riktigt bra att träna igen.


DAvid är snuvig och ögat blir rödare och rödare stakare. Men vi håller oss hemma så ha blir frisk till jul.


Ha en trevlig dag!  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards