acasadipia

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Pia - 14 december 2011 12:08

Hejsna svejsan har inte skrivit på någon dag. Här så himmla trött på kvällarna så jag slocknar innan nio och sover som en stock (om inte barnen kommer och väcker mig) tills klockan ringer. Men det känns i allafall inte som jag har sovit något. Mycket konstigt tycker jag.


I går var det luciafirande på dagis. Det märks att Joakim har blivit stor nu. Det var första gången han deltog ordentligt i tåget. Han stod kvar hela tiden och sjöng med i låtarna. David stod där men han vände bestämt ryggen mot publiken och när han tröttnade på att stå så satte han sig och blängde på publiken i stället. Min lilla gokorv.

Jag gör ett undantag sätter in en bild på dem.

   

Joakim och de stora barnen på dagis åkte till Kolsta brandstation och sjöng för brandmännen. Eftersom han är laktosintolerant så fick vi se till att han hade lussebulle och pepparkaka med sig. Annars så bjöd brandmännen på stora pepparkakor. De hade fått titta på branbilarna och det var jätte spännande tyckte han.


I dag har David och jag varit på BVC för tre-årskontroll. Allt gick bra han har vuxit till sig och är nästan på normalkurvan nu. Han är alltså mycket större än hans bror var i samma ålder.


Eftersom jag var på BVC så jobbar jag hemma. Då jobbar man ju inte bara med sitt jobb man passar ju på att tvätta lite oxå och medan man väntar på att maten ska bli varm plockar man ur diskmaskinen. Så man dubbeljobbar alltså.

Ska försöka att ta en rast i eftermiddag och träna med min pilatesboll en halv timme. Om jag inte somnar tidigt i dag så får ni reda på om jag gjorde det eller inte senare i kväll.  



Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards