acasadipia

Alla inlägg den 28 maj 2018

Av Pia - 28 maj 2018 08:14

Sitter på ballkongen och äter frukost. Ska jobba eftermiddag i dag. Faktiskt skönt att ta det riktigt lungt på morgonen alldeles själv. Igår efter kl sex blev det tyst här hemma. Mamma och Moltas åkte till Gotland och barnen till sin pappa. Måste säga att det blev skönt tyst. Det var undrbart att mamma kom och hjälpte mig i veckan vet inte hur jag hade klarat den annars. Extremt ont och extremt trött var jag. Jag tror att det berodde på cykelturerna med killarna veckan innan. Tog liksom ut mig. Det kändes inte då det kom efteråt. Känns förjävligt att inte veta hur mycket kroppen orkar. Tycker det är så mysigt att cykla. Jaja har lärt mig (hoppas jag).

I fredags förvånade Joakim mig genom att cykla själv till Coop och köpa glass till oss. Fick skrapa ihop alla gilltiga mynt för att få ihop kontanter. Killen börjar bli stor. Han har även kommit in i målbrottet. Hajar till varje gång han pratar men sin mörkare röst. Det jobbiga med tonårshormoner är att det börjar lukta svett oxå. Att få in honom i duschen är inte det lättaste men det är inte det lättaste att få ut honom ur duschen när man äntligen fått in honom. Söt är han iallafall.

När jag blev ensam igår satte jag mig och lyssnade på en bok av Ninni Schulman "Pojken som slutade gråta" och började fixa med juni-uppslaget i min BuJo mysigt. Ni ser vilket tema det blir va?

Hade ju städat på vardagsrumsbordet igår. Men det blev så undanröjt så jag var tvungen att stöka till lite ?

Medans jag tittade på finalen i Robinson så pärlade jag lite är inte klar ännu men gissa gära vad jag gör.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards