acasadipia

Alla inlägg den 14 maj 2018

Av Pia - 14 maj 2018 08:58

Solen skiner, blommorna blommar. Och det kliar i ögonen när man går förbi blommor som har en stark doft. En annat problem är kläder. Under vinter halvåret kunde man göma kroppen i tjocka pösiga tröjor. För varmt för det. Nu växer ångesten när man sätter på sig tunnare kläder och ens kropform kommer fram. Jag är inte road av min form. Och sedan nu när det blir varmare så rinner svettet ansiktet som fan. Gillar våren när den precis startar och vörmen börjar komma. Gillar hösten när det blir kallare. Visst jag tycker om sommaren oxå men jag är ingen värmedyrkare.

Men det är mysigt att sitta på balkongen på kvällarna och virka. Och det är mysigt att ta en cykeltur eller promenad på kvällen då det är svalare.

Var på en långpromenad med Joakim i lördagskväll avslutade med ett glas rosé och digestivekex med brie på balkongen.

I går tog jag en cykeltur med killarna. Vi var ute i ca 45 minuter jätte skönt. Men jädrans vad ont det gör i dag. Kommer alltid efter som ett brev på posten. Men ska nog försöka ta en tur ikväll oxå. Killarna är hos sin pappa så får ringa och fråga om de vill hänga med.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards