acasadipia

Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Pia - 17 maj 2018 09:13

Hade tur igår. Pendeln var i nedförsbacke så vi rullade in på Märsta station när elen försvann. Nu sitterjag och väntar på ett tåg som ska till Stockholm city. Verkar har tur. Sitter på ett tåg nu. Får se hur lång tid det tar till Upplands Väsby spännande.

Det står den 17 maj som Fredriks dödsdag i skatteverkets register men det är fel det var den 11 maj. Han litade inte på myndigheter och läkarvården så han gick inte och sökte den hjälp han troligen kunde ha fått. Men han kanske hade rätt de skrev till och med fel på hans dödsdag. Även fast han tydligt att lagt en lapp i fickan med datum och ca tid när han dog. Eller kan han har blivit medvetslös och hängde i snaran i 6 dagar till. Tror inte det. Skit samma han är inte är vilket datum som än står. Det har gått tre år sedan. Och det är en förjävlig lång tid sedan. Om jag hade haft alla dessa kunskaper som jag har nu för att hantera depression och värk kanske jag hade kunnat hjälpt honom. Men dp visste jag inte ens vad fibromyalgi var för något. Jag hade och har fortfarande utmattningssyndrom och bara den diagnosen är jobbig. Fredrik vi hade kunnat kämpat ihop du och jag. Vi hade olika fighter men vi hade kunnat stöttat varandra. Ja jag vet att du finns runt mig dag och natt men det är inte samma sak som om du hade fysik varit här. Kämpar får jag nu göra själv. Ibland skäller jag på dig om det. Du kanske sitter där du är och skäms lite för det. Men man gör sina val i livet. Du valde att avsluta livet jag valde och väljer att leva livet. På något sätt ska det gå. Har ju överlevt tre år utan dig. Men du är inte bortglömd. Jag känner din närvaro och jag hoppas jag kommer känna den länge till. Men tyvärr kommer det dröja innan vi ses jag har nämligen bestämt att jag ska bil minst 90 år. Men vi ses då. Kram.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards