acasadipia

Alla inlägg den 1 juni 2017

Av Pia - 1 juni 2017 07:24

Idag kom jag upp när jag brukar gå. På något sätt lyckades jag duscha och få i mig lite frukost och missade bara mitt vanliga tåg. Kom alltså med tåget efter. Men i vanliga fall får jag typ sitta på tåget i ca 10 minuter innan det går. I dag hade jag typ 2 minuter tillgodo. Om tåget håller sin tid så kommer jag ca fem minuter sent till jobbet. Bra jobbat pia.

Igår var jag på friskvård med jobbet. Gjorde mindfulness otroligt skönt. Sedan var det fika med ett föredrag om att man blir smart av att träna. Det var riktigt bra. Och konstaterade att det lilla jag gör är bättre än ingenting. Ska fortsätta med det och hylla mig själv när jag gör lite mer. Fick lära mig att det dör lika många av stilla sittande som dör av tobak varje år. Riktigt otäckt faktiskt. Så när ni sitter i soffan och tittar på TV res er när det är reklam. Ni som sitter på jobbet res er var 30 minut eller ännu bättre stå och jobba. Om ni inte har höj och sänk bara bord prata med er arbetsgivare om det. De vill ha frisk personal så de borde gå med på det. Själv sitter jag oftas men virkar ju så jag kör just nu så här. När ett varv är klart så reser jag mig och går några steg runt i rummet. Har som tur var trådlösa lurar så blir lite rörligare. Jag har ett höj och sänk bart bord använder tyvärr inte det så som jag bör göra. Benen värker så snabbt. Men som jag skrev innan så reser jag mig ca en gång var tjugonde minut. Om det inte ringer för mycket. Men ska nog försöka stå lite mera iallafall.

Ha det

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards