acasadipia

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av Pia - 21 mars 2014 07:13

Överlevde en vecka till. Förkylningen är nästa väck så det kan bli en trevlig helg. Läste en sak i går att vi i den rika länder mår oftas dåligt över saker som vi inte har, medan de i fattiga länder glädjs över det de har. Så vi i som bor där de flesta har tak över huvudet och blir mätta varje dag och har en massa prylar är oftare olyckligare än de fattiga som kan glädjas över det de har är lyckligare. Konstigt men det är väl så att dem som har mer vill ha mer. Jag ska försöka tänka på allt bra jag har omkring mig och hoppasdet ska hjälpa mig framåt. Jag har två underbara barn, tak över huvudet, blir mätt varje dag, har ett jobb och jätte trevliga kollegor, har vänner och släkt som jag bryr mig om och som bry sig om mig. Vad mera kan jag begära. Jag har det jävligt bra. Hör du det kroppen det är dax att sluta att värka och trilska. Jag vill njuta av livet nu inte ha en kropp som deppar.

Ha en skön fredag!

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards