acasadipia

Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Pia - 20 mars 2014 08:31

Har semester i dag. Jag tog det för att fira mitt första barns födelse. Tänk för åtta år sedan låg man på BB och hade värkar. Konstigt. Vad tiden går fort. Ska hämta Joakim och David efter skolan och gå och ta en fika med dem. I kväll får vi våfflor hos pappa Peter. Skönt att få träffa dem lite även fast det inte är min vecka.

Jag har inte ont längre men mår ingen vidare. Borde städa här hemma men tror jag skjuter på det till helgen. Har ingen energi till det. Vill faktiskt inte göra någoting. Så ska bara lata mig tills jag ska hämta gokorvarna. Vad skönt det var att skriva så. Tillåta sig själv att vara lat. Man måste nog göra det ibland. Det borde alla göra. Idagens samhälle så har vi svårt att göra ingenting. Vi har krav på oss att prestera hela tiden. Så jag uppmanar alla våga ta en dag och gör ingenting. Eller rättare sagt bestäm inget en dag och gör det som kommer upp för att du vill det. Om du nu vill städa gör det, om du känner medan du städar att detta är tråkigt sluta. Jag tror ni förstår hur jag menar.

Nu ska jag mysa med en stor kopp te.

Ha en skön dag och ta hand om er.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards