acasadipia

Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Pia - 23 augusti 2012 07:19

I går bakade jag surdegsbröd. Två sattser en med frallor och två limpor som mina svärföräldrar ska få. Det verkar som jag kör för hårt med min assistent den klarade bara att blanda  den ena degen sedan började den lukta bränt och stannade och vägrade att starta förrän den var kall igen. Så den ena degen fick jag lov att blanda för hand. Så nu är det dax att börja spara till en riktig bra assisten men de är himmla dyra så jag får spara länge och hoppas att min nuvarande assisten håller tills jag har råd att köpa en ny.


Jag har virka två hemliga saker som jag inte kan säga vad det är eller visa ännu. Ska ge bort dem och jag vet att den som ska få dem läser denna blogg. I går till Dallas så virkade jag några mormorsrutor. Svartvita som jag ska göra två kuddar av.


I dag ska gubben och jag ut och äta och fira vår åttonde bröllopsdag.  dagen var i  måndags men det är inte så himmla kul att gå ut en måndag så vi gör det i dag.


I går var vi och hälsade på på Davids dagis. detvar jättefint. De ska vara i baraker medans det nya dagiset byggs. om David har tur kommer han få vara med på nya dagiset sista våren innan han börjar föreskoleklass. Nu vill han till dagis och leka. Men han får inte gå dit förrän den 3 sept.

Det går bra för Joakim i förskoleklass. Igår hade han idrott och det verkar som han gillade det.

Nä nu är det dags att lämna stor pojken på skolan.


  

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards