acasadipia

Alla inlägg under februari 2012

Av Pia - 11 februari 2012 17:27

Äntligen har jag fått krama mina gullkorvar igen. En av dem sitter och lutar sig mot mig nu när jag skriver. David och Joakim har fått titta på "På rymmen med Pippi Långstrump" som jag köpte till dem. Det blev pizza till middag. Jag tog en barnpizza i dag den blev lagom stor.


Nu vill DAvid att jag följer med honom in i sitt rum så jag får skriva mera senare.

Av Pia - 10 februari 2012 16:38

Vad tiden går snabbt, i tisdags kändes det långt till lördagen, men i morgon är det lördag och då ska jag hem. Det har varit skönt att vara borta men man har ju längtat efter sina gokorvar där hemma. I morgon hämtar dem mig vid tåget i Stockholm och sedan  när vi kommer hem ska jag krama på dem så de blir galna på mig.


När jag har varit här i Eskilstuna så har jag varit ute och gått, varit på symöte och shoppat. Där i mellan har jag sovit och läst och skärt ut några lappar till mitt blivande lapptäcke. Haft det riktigt skönt alltså. Efter symötet i går så drömmer jag ännu mer om en overlock-maskin. Hoppas verkligen mina närstående kan gå i hop till en sådan till min 40-års dag. Men det tycker kanske jag är för gammal för presenter så jag får inget packet alls. Vem vet. Man får kanske vara glad om någon grattar en. Upptäckte på symötet att det var inte lika ansträngande för armarna när jag broderar. Så jag får nog brodera ett tag nu istället för att virka eller sticka. Det funkar att sy också men det är lite svårt att sitta och mysa i soffan när man syr på maskinen. Det funkar liksom inte. Och sedan så låter symakinen och då morrar nog maken att han inte hör vad de säger på TV:n. Så brodera får det bli.


Föresten det är bra med Rasmus-gubbens öron, Han kliar sig fortfarande men det är bra i allafall.


Snart kommer det en massa bilder.


Ha ewn trevlig Fredagskväll!

Av Pia - 8 februari 2012 22:17

Hae det skönt på mitt vilohem. Var ute i skogen med mamma och Rasmus i förmiddags. Träffade på en lite 14 veckor labradorvalp. Vilken sötnos. I går var vi och hälsade på Rasmus kompis Cesar (en brun labrador). Man blir glad av att se två hundkompisa leka med varandra. En annan sak man blir glad av är att tita på när Rasmus plöjer med nosen genom snön, han har fram benen rakbakåt och svanse viftandes rak upp. Ibland så badar han i snön oxå. En riktig livsnjutar. De är så man skulle vilja känna sig.


I går var jag duktig och satte mig på pappas motionscykel i 35 minuter. Idag skulle jag har följt med på alla hundpromenader med hoppade den efter lunch. La  mig och läsde min bok istället. Just nu håller jag på med boken Sankte Per av Björn Hellberg. En riktig bra polisroman tycker jag.


Jag vet att jag har sagt att jag inte skulle ha med något handarbete till Eskilstuna men jag kunde inte låta bli. Jag har börjat att skära ut mina 60 rutor i olika tyger som ska bli mitt första lapptäcke. Jag kommer att sätta ut bilder på arbetet när jag kommer hem igen. Har inte sladden till kameran med mig.


I morgon ska vi till vetrenärn med Rasmus han kliar sig så i ena örat vi misktänker att han har fått in något smuts långt in när han håller på i snön. Det ska bli roligt att komma till en vertrinärmottagning har aldrig varit på en sådan. På kvällen är jag bjuden att vara med Mamma och hennes sykompisar på deras sy-träff. Kommer kanske lära mig nya saker som jag kan ha nytta av.


Nä nu ska jag lägga mig och läsa min bok innan jag slumrar in.


God natt

Av Pia - 7 februari 2012 08:37

Nu är all packat och klar. Nu väntar jag bara på att det är dax att gå. Hade kramkalas med barnen på dagis. Tror det är jag som tycker det är jobbigast av oss att jag åker. De är ju på dagis och hinner nog inte tänka så mycket. Saknar dem redan. Men det här ska gå bra.   


Jag lämna dator hemma så jag får låna mammas dator om jag ska in och blogga. Så jag försvinner inte från bloggen om det är någon som undrar. Men jag ska åka tåg så försöker att inte packa så mycket.   


Nu lämna jag över mina pirater till maken  


Ha en bra dag! 

Av Pia - 6 februari 2012 20:14

Nu fryser jag så himmla dant så nästippen är kall. Tror nog snart att den blir en isbit.  


Har packat det mesta för resan till E-tuna i morgon. Har varit hos svärmor och lånat en bagagepirra med stora hjul så jag slipper ha ryggsäck på mina onda axlar. Var även hos sjukgymnasten så jag har fått några övningar att göra, nu när jag missar yogan på fredag. Är lite nervös att lömna över så många dagar till maken. Men han kommer klara det utmärkt. Det är bara jag som kommer att längta efter mina gokorvar. Jag tror att det är nyttigt att vara i från barnen i bland. Det är nog nyttigt för barnen oxå. Jag kommer ta en rejäl kramkalas i morgon när jag lämnar på dagis. 


Nä nu ska jag ta mig en varm kopp te och titta på tv:n

  

Av Pia - 6 februari 2012 08:16

Nyss så beställde jag till mig och en vännina biljetter till musikalen Dirty Dancing. Så nu har jag någor roligt att se fram emot. Den kommer nog inte vara lika bra som filmen men det är så härligt med stämningen på musikaler så deet gör inget.


Ska också besttälla biljetter till barn teatern om Spöket laban. Ska gå med Joakim och David och någon annan vuxen som jag kan locka med mig. För Peter klarar inte av att sitta still någon längre tid. Så två roliga saker ska vi hitta på denna vår.


  

Av Pia - 5 februari 2012 19:30

Idag hade jag kontigt nog en massa energi fas jag knappt hade sovit i natt. Har sicksackat runt två gardinlängder och ett tyg som ska bli en duk. Sytt långsidorna på den ena längden. Jag har strukit tyg bitarna som jag tvättade i går.


Jaokim och jag har varit i pulkabacken och så har vi varit och simmat. Joakim är så duktig men han vågar inte simma utan hallonbåten (en slags flytgrej man sätter runt midjan). Men jag tror att till sommaren vågar han det. Lilla jag har nu ont i axla och armbågar så jag får ta det lungt i kväll. Slö titta på tv eller något sådan.


  

Av Pia - 4 februari 2012 19:44

Hejsan!


Jag kunde bara inte låta bli hanarbetet. tog fram min stickade sjal och virkade en kant runt den. Nu har jag den runt axlarna och den värmer jätte bra. Jag har sett till att jag inte sitter för långa stunder bara några korta stunder men långa pauser i mellan.

 


Peter har äntligen klippt till gardintyget till sovrummet. Han är mycket bättre på att klippa rakt när det gäller långa sträckor med saxen. Så imorgon syr jag dem kanske får se hur jag mår, men jag är i alla fall möjlighet att sy dem nu när jag vill.


Har tvättat en del tyg lappar som jag ska göra mitt första lapptäcke av. läste någon stans att det var bra om man tvättade tyget först så det inte krymper sen när det är i hop sytt, då kan det dra sig och ser fult ut. Så nästa steg med det är väl att strycka dem och sedan klippa ut 60 lappar av dem. Jag har en skärplatta och en skärrulle som underlättar det hela.  


Kyla håller i sig så vi har mest varit inne i dag. Men hela familjen tog en sväg till affären för att vi skulle få lite frisk luft. David ville åka pulka så jag fick dra honom fram och tillbaka. Tur att man har ett fårskin han kan sitta på så hans lilla rumpa frös. Joakim skulle absolut ha med sig en barnsulky, jag så ok om han körde den själv, det gjorde han. Vi matade fåglarna med lite havregryn oxå. vi får nog gå ut i morgon oxå och mata de små liven som kvittrar som tusan där ute i  kylan.


Nä nu ska jag dricka mitt nya passionste (svart) och mysa med ett korsord och TV men unvika melodifesivalen.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards