acasadipia

Alla inlägg den 16 maj 2021

Av Pia - 16 maj 2021 08:32

Idag får jag sota för jag dammsög igår. Nacken och axlarna värker. Men vet ni vad jag har det rent och fint här.

Igår matade jag min surdagssats. Den har fått stå länge utan jag gjort något. Men dem bubblar fint idag så ska fixa en fördeg nu på förmiddagen och om den fortfarande är med mig kan jag kanske sätta en deg i kväll. Och om surdegs-gudarna är med mig så har jag kanske surdegfrallor i morgon.

Men måste nog baka någon limpa idag till killarna för de kommer ikväll. David da sist han var här kan vi inte ha riktigt bröd. Vadå riktigt bröd frågade jag. Jo sånt man skär upp själv. Jaha du menar hembakat? Ja svarade han. Och innan vi gjorde om köket frågade Joakim om jag skulle börja baka mer bröd när nya köket var klart. Vad gör man man får ställa sig och baka lite bröd då.

Ha det gått.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards