acasadipia

Alla inlägg den 15 maj 2021

Av Pia - 15 maj 2021 09:03

Godmorgon denna regniga lördag. Jag tänkte roa mig inomhus med att städa. Inte på det traditionella sättet att man städar på till allt är färdigt. Nä det funkar inte för mig då skulle det inte ens bli halv städat. Nä jag gör 30/30 sättet. Alltså pysslar eller vilar eller gör något som jag tycker om i 30 minuter sedan städar jag i 30 minuter. Då brukar jag få till det.

Igår klippte jag framsidan och renade klart i rabatten. Samt rensade bort ogräs vid mina vitlökar och rabarber. Oj jag har lite gräslök, citronmeliss och tror det var persilja oxå. Fint blev det iallafall.

Förstår inte riktigt varför tokarna står som de gör. Men tror de blev glada att bli av med npgra grannar så de kan börja leva igen. Och så vitlöken m.m

Nösta år så kommer det stå en pallkrage där istället och jag har flyttat allt utom rabarbern.

Det är roligt art påta i trädgården men min kropp tycker det är jobbigt. Så jag måste säga till mig på skarpen så jag kör liknande metod som städningen. Vila, påta, vila, påta. Jag ser så mycket jag vill göra i trädgården så jag kan knappt hejda mig. Men måste så inte värken tar över och jag inte kan göra något.

Ni får ha en skön lördag.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards