acasadipia

Alla inlägg den 12 maj 2021

Av Pia - 12 maj 2021 10:21

Igår var det 6 år sedan mitt livs kärlek bestämde sig för att han inte orkade leva mer. Varför reagerar jag på det i dag och inte igår? Är det för att jag försökte hålla mig glad för det var så han nog hade velat att jag var eller försökte jag helt enkelt förtränga det och när jag sov så kom alla minnerna upp och jag vaknade upp med dem i min kropp och själ. Jag vet inte men konstigt är det. Jag är skit låg idag och igår var det en bra dag.

Eftersom jag inte har hittat mina fröpåsar så tog jag mig på cykel till Lidl och Coop och köpte nya. Det var jätte länge sedan jag cyklade dit och det gick bättre än jag trodde. Ska nog ta mig en cykeltur varje dag så tränar jag upp flåset och får mer kondition. Har ju en så fin cykel som jag köpte förra året.
Idag ska jag så de fröer jag köpte igår.
Har byss duschat och hoppas lite mer energi kommer över mig. Ska ju ställa ut alla växter som tränas för att stå ute.

Jag skolade om tomaterna i går. Föresten varför heter det skola om när man plantera om tomaterna. Plantera om heter det ju med allt annat. Iallafall så planterade jag även om mina få tagetes och sådde nya. Det är faktiskt mysigt att hålla på med jord. Blir faktiskt lite gladare bara av att skriva om det.

Föresten så köpte jag desa finingar igår

De är upp putsade och fina nu. Fundera på om jag ska olja in trä elefanten.

Nä nu måste jag sätta igång. Ha en bra dag

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards