acasadipia

Alla inlägg den 7 maj 2020

Av Pia - 7 maj 2020 10:47

Bara för jag inte åker iväg med pendel så glömmer jag nästan att skriv här.

Så här har dagen hittills sett ut.

Klockan ringer 6.00 går upp ca fem minuter senare. Klär på mig och gå till köket och tar min medicin och värktabletter. Går ut en promenad på typ 50 minuter. Får blåser på hälarna för att man ska försöka ha nya skor på sig. Föresten nya är de inte utan bara nya för säsongen. Kommer hem. Laddar tvättmaskinen, fixar ett fotbad. Medans jag tar fotbad i köket pratar jag med barnen. Har lågkaloridag idag så dricker min smoothie oxå. Fixar te som jag kan ha framför datorn. Tar ner den vikta tvätten lägger den på sängen så jag kan vika den mellan samtalen.

Nu är det dax att jobba. Startar upp telefon meddelar kollegorna via chatt att jag är på plats. Viker tvätt, svarar i telefon, virkar lite, chattar lite med kollegor. Svarar förstås på flera samtal. Sedan blir kl 10.00 då har jag fika/paus. Hänger då tvätten på torkställningen på tomte. Mamma hade satt på vattnet så det gick snabbt att fixa teet. Efter tjugo minuter loggade jag in mig igen. Chattade att jag var tillbaka. Nu har jag skrivit detta inlägg, svarat i telefon och chattat med kollegor. Ja så ser det ut att jobba hemma. Åååå glömde passar ju på att lyssna på min bok när det bara är jag här.

På promenaden i morse så gick jag för bi denna blommande hägg

Igår när jag grillade korv så kom en magäst väldigt snabbt.

Ni som jobbar hemma hur gör ni för att hålla disciplin på jobbet. Jag är ju fast till mitt rum. Men skulle tänka mig att det är lätt att göra andra saker än jobb när man är hemma.

Presentation


Denna blogg handlar om mig och mina intressen samt hur jag kämpar med vardagen.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

a casa di Pia

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards